Být či nebýt? Na sociálních sítích...

6 min čtení


Na tuto otázku vám asi každý odpoví: No samozřejmě! Vždyť ty fejsbůky má dneska každej!

Stejně jako se na sociálních sítích prezentuje každý uživatel, měly by se prezentovat i společnosti. Vaši stávající i potenciální zákazníci rádi vidí, že společnost není jenom ten web/obchod/podnik/služba schovávající se za stránkami, ale že je to živoucí organismus. Že společnost zajímá jak jsem jako zákazník spokojený, že doporučuje nové produkty, vypráví nám svůj příběh. A když potřebujeme a máme jakýkoli problém, společnost nám odpoví a pomůže/poradí.

V tomto je obrovská síla sociálních sítí. A že jsou u nás ty nejpoužívanější?

V zásadě u nás můžeme mluvit o Facebooku, Instagramu, Twitteru a Google+. YouTube je okrajová záležitost a pracovat s ním vyžaduje především dostatek videí ke zveřejnění.

Ale pojďme postupně...
 


FACEBOOK: dnes nejrozšířenější sociální síť na světě.

Firemní profil slouží k budování vztahu. Pracujte s novinkami, informacemi ze zázemí společnosti. Využívejte aktuálních trendů a novinek ve svůj prospěch. Uživatelé to ocení. Pokud vznikne problém, postavte se otevřeně ke komunikaci a problémy rychle, ale především slušně vyřešte. I v tomto případě uvidíte, jak moc může kladná reference, rychlé a pozitivní řešení reklamace/problému, zlepšit vnímání Vaší značky u lidí, kteří u vás třeba ještě nenakoupili, ale daná komunikace je k tomu může přesvědčit.

Komunikaci na facebookovém profilu je ovšem třeba vést s rozmyslem, nezahlcovat zdi uživatelů přehršlí příspěvků. Plán příspěvků musí být vyvážený, aby nezačal obtěžovat fanoušky. Na druhou stranu postů zase nesmí být tak málo, že by na vás uživatel dříve zapomněl.

Facebook nám v dnešní době již kromě komunikace přes profil nabízí také reklamní formáty. Jedná se o přímou reklamu, reklamu oslovující nové zákazníky nebo třeba dnes oblíbené retargetingové kampaně.


TWITTER: často přehlížená síť s velmi zajímavými uživateli a skvělou možností práce s nimi.

Tweety (jak se nazývají příspěvky na této sociální síti) jsou sice krátké, ale dnes už k nim můžete přidat fotku nebo video. Proč tedy nevyužít k rychlým jednoduchým oznámením právě twitter? Zvláště, když vezmeme v potaz, že jeho uživatelé se rekrutují především z produktivní části populace? Na žáky základních škol prakticky nenarazíte, na středoškoláky zřídkakdy.

Navíc je správa profilu opravdu jednoduchá, chce to jen fantazii a sdělení vložit do 140 znaků. Použití toho správného hashtagu vám pak pomůže získat nečekané nové followery (sledující). Co je hashtag?

Navíc se Twitter začal otevírat světu, a tak můžete už skoro měsíc využívat reklamu, a to dokonce i u nás v ČR. Cílit můžete pomocí přesně definovaných cílových skupin, cílení přes používaná klíčová slova a hashtagy. No neberte to!

Zvláště, když je reklamní prostor v ČR stále ještě poměrně prázdný.


INSTAGRAM: ano, to je to místo.

Místo se čtvercovými fotografiemi. Místo, kde pokud máte zajímavé produkty a máte možnost fotit rozhodně stojí za to být. Stejně jako na ostatních sítích i tady využíváte síť hashtagů a oslovujete zajímavé lidi.

Co k tomu potřebujete? Hlavně mobilní telefon s foťákem. Podle výzkumu ve photoshopu upravené fotky nemají zdaleka takovou odezvu jako jednoduché fotky projeté filtrem na mobilu. Navíc od doby, co Instagram patří Facebooku můžete používat reklamu i tady. Vypadá jako klasický příspěvek, jen s nápisem sponzorováno a výzvou k akci.

Pokud rádi fotíte - neváhejte! Na Instagramu můžete oslovit širokou skupinu hodně trendy lidí. A o to přece jde.


GOOGLE+: skomírající, umírající a znovu k životu buzená sociální síť přímo pod Googlem.

Její přínos spíše než v práci s uživateli spočívá v podpoře firmy ve vyhledávání. Především jedná-li se o brand. Propojení s Google mapami, vás katapultuje do mapy, profil Google+ bývá rovněž nahoře ve výsledcích vyhledávání. A tam chce přece každý.

Jinak není G+ ničím zajímavý, ani reklamní sdělení na něm nenajdete. Což je škoda. Potenciál je obrovský, zvláště když vezmeme v potaz, že G+ účet má drtivá většina uživatelů Gmailu.


A na závěr, tak trošku mimo soutěž YOUTUBE.

YouTube je v prvé řadě druhý největší vyhledávač na světě. Ale také do jisté míry sociální síť, kde se dnes krom blogerů prezentují také firmy.

Zářnou ukázkou toho, jak se to má dělat je třeba RedBull. Z českých luhů a hájů pak můžeme vybrat hlavně Matonku a T-Mobile. Zvláště T-Mobile, který poskytuje krom přístupu k archivu reklam i videomanuály, tipy a rady, v tomto směru vede. A je to znát, stačí se jen podívat na počty odběratelů u jednotlivých našich operátorů (T- Mobile 111 881, Vodafone 4 572, O2 3 088), proč tomu tak je, zjistíte snadno při návštěvě jednotlivých kanálů.

Postupy, které realizuje T-Mobile, přitom nejsou nijak náročné a máte-li dostatek videí a prostředky na jejich tvorbu, vyhrajete a získáte věrné zákazníky.

 

Do sociálních sítí se nutně nemusí investovat sta tisíce korun. Stačí jenom trocha kreativity, stanovit si cíle a strategii. Pak můžete s uživateli skvěle pracovat a ti to ocení.

Zpět nahoru