REAL-TIME BIDDING: Nová cesta k úspěchu bannerové reklamy?

2 min čtení

Dlouho si pronajímatelé inzertního prostoru lámali hlavu, co s neprodanou a nevyužitou plochou na stránkách. Jak ji co nejefektivněji využít? Na trhu se naštěstí objevila nová technologie Real-Time Bidding (RTB), která způsobila doslova revoluci v oblasti displayové reklamy.

Podstatou RTB je dražení každé jednotlivé imprese volného banneru v reálném čase. Jednoduše řečeno – uživatel vstoupí na stránku, ta to zaznamená a pošle jeho údaje (cookies) na zpracování prodejcům onoho reklamního prostoru. Ti informují své inzerenty, jejichž technologický provider v mžiku vypočítá, jakou cenu zaplatí za reklamní prostor. Všechny tyto nabídky jsou následně poslány zpět prodejcům prostoru, ti vyberou tu nejdražší a zobrazí ji. A nejvýznamnější výhoda RTB? Díky přesnému cílení na uživatele jednoznačně mnohonásobně vyšší míra prokliku než u klasických bannerů. U těch se totiž pohybuje v řádech setin procent, kdežto v rámci RTB se uvádí mezi půl až dvěma procenty. A to už je pořádný rozdíl, nemyslíte?

Nevíte-li si v oblasti RTB rady (a nejen tady), vsaďte na nás! My víme, jak udělat vaši reklamu efektivní a jak zacílit přesně na vaši cílovou skupinu. Pro komplexní zhrnutí problematiky RTB se podívejte na náš rozsáhlý článek.

 


 

 

Marketing
,
Zpět nahoru