Jak na vánoční obsah na Facebooku
Vánoce jako každý rok představují souboj prodejců o každého zákazníka. Ani letos to nebude jiné. A proto vyzdobte svůj profil jak vánoční stromeček. Od profilového obrázku, přes klasické příspěvky ve feedu až po kampaně! Berte na vědomí, že všichni Ježíškové hledají inspiraci právě na vašem profilu, a proto jim to ulehčete a zpříjemněte. Pokud vaše čísla o Vánocích mají být šťastná a veselá, tak pro to musíte něco udělat.
Pomocí příspěvků byste měli uživatele především:
- bavit
- pomáhat jim (třeba při výběru dárků)
- inspirovat je
- obdarovat je (uspořádejte vánoční soutěž)
- a taky upozornit (že pod stromeček stíháte už jen objednávky do konce týdne)
O tom, jak by měly příspěvky vypadat a jak jim dodat šťávu se můžete dočíst v našem starším článku.
Facebook ví, že hlavní nákupní sezóna přichází právě teď a proto si pro inzerenty přichystal pár novinek.
První z nich jsou šablony pro vytváření videoreklamy. V poslední době si můžeme všimnout, že Facebook obecně tlačí dopředu video obsah, proto tomu jděte naproti!
V nabídce jsou 4 šablony, pomocí kterých jednoduše vytvoříte video reklamu. Ta je optimalizovaná hlavně na mobilní zařízení. Zároveň jsou v nabídce vánoční nálepky a šablony, které vám navození sváteční atmosféry ještě více ulehčí.
Další novinkou jsou šablony pro dynamické reklamy. Je možné využít šablon, které nabízí FB nebo nově nahrát vlastní. Je to dobrý způsob, jak se odlišit a přizpůsobit se vaší značce a náladě zákazníků. Doporučujeme!
Kromě šablon ve FB můžete využít některý z placených nástrojů:
Nové je také umístění reklam ve Facebook Stories a Marketplace.
Marketplace je místo, kde uživatelé mezi sebou prodávají a nakupují zboží, proto je to zajímavá příležitost, kde ukázat to své! Reklamy můžete zobrazovat jako samotné obrázky nebo carousel.
Facebook Stories by měly přestavovat rychlý a zábavný způsob. Myslete na to při vytváření obsahu reklamy a opět nezapomenout na optimalizaci na mobilní zařízení a to v obou případech!
Poděkujte svým zákazníkům
Vytvořte kampaň, kde poděkujete za nákup a popřejete krásné Vánoce. Uvidíte, že to zákazníci ocení! Kam takovou reklamu směřovat? Třeba na blog, kde můžou čerpat další inspiraci, dejte jim slevový kód na další nákup nebo je jenom odkažte znovu na váš web, kde jim nabídnete zlevněné produkty. Možností je spousta!
Na koho reklamu cílit?
- Oslovte uživatele, kteří navštívili váš web
Výkon a konverze reklam u tohoto typu publika budou mnohem efektivnější než při oslovení zcela nového. Ujistěte se, že máte správně nasazený FB Pixel a příslušné eventy. A můžete se pustit do remarketingu.
- Oslovte ty, kteří o vás vůbec neví
Prvním způsob, jak oslovit nové potenciální (a relevantní) zákazníky, je díky využití FB Pixelu. Vytvářejte si podobná publika. Druhým způsobem může být cílení na základě zájmů, demografických údajů, chování a jiných kategorií. Úskalí tohoto publika potom může být větší pravděpodobnost, že zasáhnete svojí reklamou ty, pro které je reklama nerelevantní.
- Oslovte uživatele, kteří projevili zájem na vaší FB stránce
Další možností je vytvořit publikum na základě projeveného zájmu na vaší FB stránce. Lidé, kteří shlédli vaše video, proklikli váš příspěvek, interagovali s reklamou... jaké výhody vám takové publiku přináší? Oslovíte uživatele, kteří už znají vaši značku a mohou zvýšit konverzní poměr. Můžete vytvořit podobná publika a oslovit tak nové zcela relevantní publikum.
Vánoci to nekončí
Nezapomeňte, že Ježíšek nosí i peníze a ty potom obdarovaní rádi utrácí! Proto buďte připraveni, že zákazníci budou chtít nakupovat i po Vánocích.
Že už vánoční sezónu nestíháte? Ozvěte se a pomůžeme vám.
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...