Chybí vašim příspěvkům na Facebooku šťáva?

Publikováno

Na Facebook lidé chodí odpočívat a bavit se. Na to je potřeba myslet. Je to jako oslava narozenin na střední škole. Když budete ti, co pijí v rohu nealko a tváří se kysele, nemůžete čekat, že se s vámi ostatní začnou bavit. Musíte být aktivní, zábavní, zajímaví, ostatní se s vámi musí cítit dobře. Nesmíte být suchaři.

Jak by měl správný příspěvek vypadat?

Když uživatel uvidí na timeline váš příspěvek, měl by si ho hned spojit s vaší značkou. Je několik možností jak toho docílit.

  1. Stejný vizuál - Jeden prvek, který se bude opakovat na všech příspěvcích
  2. Barva - Ideálně využívat firemní barvu nebo si zvolit pár odstínů a tónů, kterých se chcete držet.
  3. Logo - musí být na každém příspěvku, nesmí se stát, že si vás uživatelé nespojí
  4. Komunikace - měla by být sjednocená napříč všemi kanály

Co na Facebooku funguje záleží profil od profilu, ale pár tipů co vyzkoušet pro vás máme.

  • ankety - nechte fanoušky rozhodovat
  • příběhy - vyvolejte emoce
  • soutěže - zapojte a odměňte své fanoušky
  • video obsah - zabavte je
  • aktuální témata - nechte fanoušky se vyjádřit, podělit se o jejich názor
  • výzvy - zapojte fanoušky


Jak na popisek

Že má být originální a upoutat pozornost všichni víme...

Především ale musí obsahovat stručné a jasné sdělení, ideálně odkaz na vaše webové stránky a když přihodíte i nějakého smajlíka, neuškodí to. Ty vládnou sociálním sítím už delší dobu. Ale všeho s mírou. Facebook sice snese i uvolněný styl komunikace, ale ta vždy musí být v souladu s obecnou tonalitou značky. Pokud jsou u vás zákazníci zvyklí na spíše strohý styl a vykání, nemůžete na ně v příspěvku vypálit 10 smajlíků a tykat, tím akorát všechny zaskočíte a nebudete působit přirozeně. Mluvte na FB k lidem podobně jako k nim mluvíte v newsletterech a na webu. Nemůžete na webu komunikovat jako banka a na sítích jako Woox.

A co je nejdůležitější - zapojte fanoušky a dostaňte z nich nějakou aktivitu. Zkuste do příspěvku připojit otázku na fanoušky, nejlépe nějakou jednoduchou a zábavnou. Pořád pamatujte, že lidé na Facebooku hledají zábavu a odpočinek. Interakce u vašich příspěvků pak bude mnohem vyšší.

Kde příspěvky tvořit

Jednoduchý, uživatelsky přívětivý online nástroj - Canva, který udělá profíka i z amatéra. Díky Canvě snadno vytvoříte profi příspěvky, stačí jen dodržovat výše zmíněné tipy - jednotné prvky, barvy, nezapomenout na logo.

Další důležitou věcí v příspěvku je text. Nezapomínejte na to, že většina uživatelů prochází svůj feed na mobilních zařízeních (v ČR přes 4 miliony uživatelů - více než 82 % z celkového počtu) a i na malé obrazovce musí být vše čitelné! Dávejte si tedy pozor, jestli je text dost veliký a obrázky dobře rozpoznatelné, včetně detailů. Na ty se často zapomíná a příspěvek pak může spíš připomínat hru Where is Waldo.

Publikování příspěvku

Není žádný nejvhodnější čas, kdy příspěvek zveřejnit, uživatelé totiž Facebook procházejí průběžně od ranních hodin, do pozdních večerních. Nicméně je dobré přihlédnout na denní režim své cílové skupiny. Týdně se doporučuje zveřejnit 2 - 5 příspěvků, ale pozor, dávejte raději přednost kvalitě před kvantitou.

Pokud zveřejňujete příspěvek, který je prodejní a obsahuje vaše zboží, nezapomeňte zboží označit. Odkážete tak zákazníky rovnou na stránky konkrétního produktu a usnadníte jim práci. Po zveřejnění příspěvek propagujte na relevantní publikum. To vám může pomoci k organickému zvyšování fanoušků.

 

Chcete, aby měl i váš Facebook šťávu? 

autor
Social Media Specialist

Získávejte důležité informace včas

Jednou za pár týdnů Vám pošleme přehled událostí z digitálního světa. Odhlásit se můžete kdykoli.