Jak jsme zvýšili konverzní poměr o 50 % a současně snížili PNO o třetinu
4kids patří mezi naše dlouhodobé projekty a hýčká je náš PPC specialista Lukáš. 4kids patří v segmentu dětských hraček mezi největší hráče a správná struktura a optimalizace kampaní je tu nutností. Meziročně se nám povedl velký skok v obratu i konverzním poměru a přitom jsme zároveň dokázali snížit PNO. To nebývá zase tak častá kombinace. Jak se nám to podařilo?
O brandu 4kids
Internetový obchod 4kids.cz nabízí tisíce produktů rozdělených do desítek kategorií. Velkému počtu produktů odpovídá i velký rozpočet. Prostředí hraček a produktů pro děti je vysoce konkurenční a je nutné držet i nízké PNO.
Pro efektivní správu a vyhodnocování podobného účtu je přehledná struktura kampaní klíčová.
Specifika projektu se širokým sortimentem
Při rozdělení produktových kampaní jsme se drželi struktury e-shopu. Kampaně kopírují hlavní skupiny produktů, které 4kids prodává, jako jsou kategorie „hračky a hry“, „kojenecké zboží“ nebo „škola a volný čas“.
Další hledisko při vytváření struktury kampaní a sestav produktových kampaní je maržovost produktů a sezónnost jednotlivých produktů.
Z prvního důvodu byla vytvořena samostatná kampaň pro produkty značky Lego, kde jsou obecně nižší marže než u ostatních produktů a také velká konkurence. Proto je potřeba na ně bidovat odděleně od ostatních produktů.
Sezónní produkty ve vlastních kampaních umožní flexibilitu
Z důvodu sezónnosti jsou v samostatné kampani produkty prodávané hlavně na jaře a v létě. Díky tomu se může bidování a denní rozpočty přizpůsobit sezoně a opačně. Případně se taková kampaň může dočasně úplně vypnout.
Jednotlivé kampaně obsahují desítky sestav. Je to dáno opravdu velkým množstvím podkategorií na samotném e-shopu. Dříve byla struktura kampaní mnohem jednodušší, ale vzhledem k nutnosti držet nízké náklady, a přitom zvyšovat tržby, jsme se rozhodli pro detailnější strukturu. To nám umožnilo efektivnější práci a větší přehled a kontrolu nad kampaněmi. Kampaně tak jsou rozděleny na sestavy dle jednotlivých podkategorií (autíčka, panenky, stavebnice apod.) a dále v sestavách ještě dle cenových hladin. O výši CPC se tak rozhoduji až na úrovni cenových hladin.
Bez feedu nejsou koláče
Alfou a omegou pro fungování produktových kampaní je správné posílání dat přes feed. Konkrétně pak jakou strukturu (kategorie) si přes tento feed posíláte. Úskalím může být využívání stejného feedu pro Zboží.cz a Sklik. A to hlavně v případě, kdy se posílá do categorytextu kategorie Zboží.cz. V tomto případě je lepší si ještě posílat do feedu přes custom label kategorie webu.
V rámci produktových kampaní lze pro ještě lepší výsledky využít další možnosti nastavení, které administrace kampaní Skliku umožňuje. Často využíváme úpravy bidování na zařízení nebo časové plánování kampaní. Také doporučuji sledovat vyhledávací dotazy a ty nevhodné a příliš nákladné vylučovat.
Díky všem těmto postupům se nám povedlo v produktových kampaních v hodnoceném období meziročně srazit PNO o třetinu, konverzní poměr zvýšit o 50 % a získat 1,5 násobek obratu.
Tyto výsledky nám pomohly k vítězství v Sklik výzvě o nejlepší produktové kampaně.
I Vám rádi pomůžeme k lepším výsledkům.
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...