Víte, kolik byste měli investovat do marketingu své firmy?
Spousta firem, které jsou marketingem téměř nepolíbené, avšak chtějí svou společnost vystřelit do marketingových výšin, nedokáže správně ohodnotit, kolik je jejich snažení bude stát financí. Jejich odhady jsou v menší míře nadhodnocené, většinou se však firmy setkají s tím, že rozpočet na své marketingové aktivity silně podcenily. Jak se takovému nepříjemnému zjištění vyhnout?
Rada nad zlato zní: vše si dopředu pořádně promyslete, než své peníze investujete do marketingu své společnosti. Přemýšlejte i nad časovým horizontem marketingových aktivit, frekvencí a stylem vaší komunikace a i nad tím, co očekáváte, že těmito kroky získáte. Mějte na paměti i to, že budete-li mít menší rozpočet, budete muset pro realizaci marketingových aktivit zapojit mnohem více vlastních lidských zdrojů. Na ty externí, agenturní, vám totiž bohužel nebudou stačit prostředky.
Berte v potaz také potřebný objektivní názor na vaši marketingovou strategii. Pokud se rozhodnete vytvořit si marketing pomocí vlastních, interních zdrojů – dobrá, ušetříte tím. Ale rozhodně doporučujeme do spolupráce zapojit externího specialistu. Minimálně v začátcích, kdy vám poradí, jaké marketingové nástroje optimálně vybrat, nastavit a jak je spravovat. Domluvte se s ním, aby vás postupně zasvětil do dané problematiky tak, abyste ji po několika měsících dokázali ovládat sami a jen s jeho drobnými konzultacemi a radami.
Zapomeňte, že se dá dobrý marketing dělat jen tak po večerech, pár hodin týdně. Budete mu muset věnovat hodně času, ideálně si vyčleňte zhruba sedm až osm pracovních dní. Měsíčně. A hlavně, neděste se, když se první viditelné výsledky vašeho marketingového snažení neobjeví po prvních pár měsících. Aby byly výsledky opravdu měřitelné, dejte tomu čas. Ideálně a minimálně rok, potom přijde vaše chvíle a můžete vyhodnotit, jak marketing vaší firmy šlape.
Pokud si s ním nebudete vědět rady, myslete na to, že my ve Foreveryone jsme stále připravení vám s ním pomoci a navést vás na tu správnou marketingovou cestu.
Pro ty, kteří by to opravdu chtěli zkusit tzv. na vlastní pěst, neváhejte se obrátit přímo na jednatele Foreveryone, Michala Studeného, který se těmto marketingovým konzultacím věnuje, a troufáme si říct, že je v tom profík ;)
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...