Remarketing trochu jinak

3 min čtení

Všichni dnes už známe remarketing (retargeting) a hojně ho užíváme pro následnou práci s uživateli, kteří provedli na našem webu nějakou akci.
Je celkem jedno jestli jde o uživatele, který u nás nakoupil, a my mu nabízíme další produkty, nebo o uživatele, který nás opustil někde v průběhu nákupního procesu. Když už takového uživatele máme, nabídneme mu, jak to už známe, nějaký ten banner, video nebo text.
A opět je v podstatě jedno jestli se jedná o remarketing dynamický nebo běžný s jednoduchým sdělením.

ALE! Dnes už můžeme vytvářet publika i z ostatních služeb, které nám Google poskytuje. Remarketing z YouTube známe už delší dobu, ale remarketing z Gmailu je poměrně čerstvá záležitost. Díky němu můžeme k reklamě využívat ještě více personifikovaná publika než doposud.

 

YouTube remarketing

V YouTube se můžeme zaměřit na několik skupin. Zvláště máme-li větší návštěvnost kanálů a více videí s dostatečným zásahem a počtem zhlédnutí můžeme využít i velmi přesná publika.
Podobně jako u webu využíváme klasická publika, jako jsou návštěva kanálu, to, že uživatel viděl nějaké konkrétní video nebo provedl nějakou akci (sdílení videa, odběr kanálu, like videa...). 

Na tyto uživatele můžeme zpětně cílit prakticky napříč všemi službami: můžeme takovému uživateli nabízet svou reklamu u jeho videí, můžeme mu nabízet reklamu v obsahové síti nebo gmailu. Touto formou získáváme návštěvníky webu, které bychom třeba jinak nezískali – přeci jen YouTube je vyhledávač sám pro sebe a cílová skupina se může skrývat trošku jinde, než kde bychom ji hledali v běžné obsahové síti.

 

G-mail remarketing

Novinkou u remarketingu od Google je využití e-mailů z vaší databáze kontaktů. Pomocí excelovského souboru nahrajeme e-maily a vytvoříte publikum. Těmto uživatelům, pokud jsou přihlášeni ve službách Google, můžeme zobrazovat reklamu ať už na YouTube, v obsahové síti nebo přímo v Gmailu. 
Právě z kampaní, kde používáme e-mailová publika pro vás chystáme brzy případové studie. Rozhodně je na co se těšit.

 

Marketing
,
Zpět nahoru