Novinky ve službě Nákupy Google

4 min čtení

Poslední letní měsíc přinesl dvě celkem důležité novinky také ve službě Nákupy Google. Slyšeli jste o nich? Pokud ne, pak čtěte dál...

Změny pravidel pro dopravu v Nákupech Google

Google rozšiřuje požadavky na údaje o dopravě v Nákupech Google. Nově bude u produktů povinnost uvádět cenu za dopravu. Protože nastavení přesných přepravních sazeb může být komplikovaný proces, začne se tento nový požadavek uplatňovat až od 1. února 2016 a kromě České republiky bude nově platit také ve Švýcarsku, Nizozemí, Itálii, Španělsku a Japonsku. 

Zboží dodávané do těchto zemí, které nebude mít zadané požadované informace o dopravě, bude generovat chyby a nebude se zobrazovat ve službě Nákupy Google.

Krok Googlu je logický a může přinést výhody nejen pro nakupující ale také pro uživatele služby Nákupy Google. Nakupující, který se snaží najít nejvýhodnější nákup, chce znát celkovou cenu, tj. včetně ceny za dopravu. Právě náklady na dopravu bývají nejčastějším důvodem, proč se nakonec nákup neuskuteční. Pokud budou mít zákazníci konečné informace o ceně, může uživatelům této služby přinést více konverzí.

Údaje o dopravě lze zadat pro veškeré zboží přes účet Google Merchant Center na kartě Doprava a nebo pro jednotlivé položky pomocí atributů údajů o produktu.

Přes váš účet na Google Merchant Center na kartě Diagnostika si také můžete zkontrolovat, kterého vašeho zboží se tato změna týká.

          

Co jsou Nákupy Google?

Nákupy Google umožňují kupujícím rychle a snadno vyhledávat informace o produktech na Googlu. Jako prodejci vám Nákupy Google nabízejí následující výhody:

  • Můžete přilákat více potenciálních kupujících. Díky Nákupům Google můžete oslovit kupující, kteří na webu právě vyhledávají zboží.
  • Máte pod kontrolou informace o svých produktech. Pomocí Nákupů Google můžete udržovat informace o produktech přesné a aktuální, takže zákazníci snadno najdou relevantní zboží.

 

text: Google Support

  

Ukončení funkce propagační text v kampaních v Nákupech Google

V druhé polovině srpna Google oznámil, že ke 30. září 2015 ruší funkci propagačních textů, která se používá v kampaních služby Nákupy Google.

Propagační text je volitelná zpráva, která se u reklam s produktovými informacemi přidává na úrovni reklamní sestavy a používá se ke zdůraznění jedinečných vlastností obchodu a produktů inzerentů. Pomocí propagačního textu lze upozorňovat na speciální nabídky (např. množstevní sleva, sleva na určité zboží, slevové kupóny ap.) či možnosti dopravy zdarma.

Inzerenti se však nemusí bát, že by přišli o možnost zvýšení svých prodejů pomocí speciálních nabídek. Google zavede nové automatické rozšíření, které bude možnosti dopravy zdarma a propagace slev v reklamách zobrazovat automaticky s využitím uživatelem zadaných stávajících informací v nastavení účtu Merchant Center a ve zdroji dat.

Google na základě počátečních výsledků zjistil, že zákazníci dávají před propagačními texty přednost automatickému rozšíření. Rozšíření reklam představují typ formátu reklamy, který zobrazuje další informace o vaší firmě. Některá rozšíření lze přidat ručně, jiná se přidávají automaticky. Takové rozšíření obvykle zlepšuje viditelnost reklamy a pomáhá zvýšit její míru prokliku (CTR).

Obr.: Příklad rozšíření v textové reklamě – vyhledávací síť

Automatická rozšíření reklamy systém AdWords vytváří a zobrazuje, pokud předpokládá, že tím zlepší výkon reklamy. Rozšíření je zobrazováno ve Vyhledávací síti, v závislosti na typu rozšíření se pak mohou zobrazit také u reklam v Obsahové síti. Všechny možnosti rozšíření reklamy nejsou dostupné celosvětově. V České republice jsou dosud dostupné tyto typy rozšíření reklamy: Dřívější návštěvy, Rozšíření o dynamické odkazy na podstránky, Rozšíření o sociální sítě.

Zdroj: Google

Marketing
,
Zpět nahoru