Klíčová slova, alfa a omega úspěchu

5 min čtení

Ať už jde o přirozené výsledky vyhledávání nebo PPC kampaně ve vyhledávání je naprosto jasné, že to, co hraje hlavní roli je vhodný výběr klíčových slov. Nebudeme si dneska říkat nic o obsahu webu. Víme, že obsah je král a je základem mít plnohodnotný obsah se správnými a relevantními informacemi. Problémem je pak samozřejmě správná volba slov, která ten náš vymazlený web dostanou do vyhledávačů, a na která nás reálně uživatelé najdou.

Dříve byl trend jednoznačný - čím více slov, tím lépe. Dnes už víme, že to není pravda. Sám „Ó mocný Google“ se postavil za to, aby frází bylo méně, ale aby byly výrazně relevantnější. A je opět jedno jestli jde o kampaně nebo SEO (Search engine optimization). Podívejme se na tuto problematiku ze dvou oddělených pohledů.

Tím prvním bude již dříve zmíněné SEO. Dnes už víme, že linky, tisíce zápisů do katalogů, jsou nám k ničemu a i průběžně budované zpětné odkazy postupně ztrácejí na váze. Je jasné, že obsah je důležitý, že je potřeba mít u každé služby dostatečné množství relevantního textu, který obsahuje ta správná klíčová slova. Klíčová slova je však třeba také vložit do url, titulků, atd. A zde začíná ta správná alchymie. Je třeba vybrat správná slova. Nyní už se ví (u nás rozhodně), že pro relevanci a konverznost není dobré používat slova obecná, ale že se vyplatí používat sousloví, případně long tailové fráze. Tedy kopačky jsou slovo příliš obecné a reálně ten, kdo hledá prostě kopačky, sám neví, co chce. Kopačky Adidas už jsou lepší. Můžeme předpokládat zájem o typ zboží a značku. Ideální je pak web zoptimalizovat právě na longtaily, kdy už konkrétní uživatel zná nejen např. modelovou řadu, ale konkrétní typ. Naším cílem pak bude samozřejmě být na tato slova k dispozici. Nicméně jen to, že při optimalizaci zvolíte vhodná slova není klíčem k úspěchu. SEO je nákladná a dlouhodobá praktika, kdy je potřeba spojit všechny části on page a off page faktorů, abychom dosáhli kýženého cíle.

PPC je trošku jiné kafe. Jak vás poučí každý obchoďák, PPC má okamžitý nástup a dá se v něm hrát se stovkami, tisícemi, vlastně nespočtem slov. Otázka, ale zní - k čemu mi jsou všechna ta slova? Na co jsou mi slova, která reálně prakticky nikdo nehledá? Proč mít slova, sice s CTR 100% ale dvěma prokliky za posledních osm let? Odpověď je nasnadě. Kdo říkáte, že k ničemu, tak máte pravdu. Je zbytečné sbírat stovky frází s minimální cenou a hledaností, tyto fráze budou z 99,99999% naprosto k ničemu a jenom za ně budete utrácet peníze – a ne třeba zas tak málo, když těch slov budete mít tisíce. Lepší je zaměřit se na přesnější fráze, nebo třeba i obecnější fráze, na které konvertujete. Ideální jsou fráze složené z typu produktu a třeba značky - už tím oslovujete lidi, kteří jsou pro vás zajímaví. Stejně tak je třeba nezapomenout na modelové řady, kdy už klient hledá konkrétní produkty. Na obecné hlášky opět úplně zapomeňte. Jsou vám k ničemu. Víte, která slova konvertují reálně nejvíce? Ano, jsou to ta, která jsou spojena s vašim brandem, nevynechávejte je! Byla by to škoda. Trend kampaně tedy není jako v minulosti, v průběžném rozšiřování kampaní a neustálému přidávání slov, ale naopak v zužování na to, co konvertuje a plní vaše cíle a vyplatí se vám. Přece nebudete prodávat lžičky za 100 Kč s CPA (cena za konverzi) 200 Kč - to je k ničemu! Proto by měla být i produktová klíčová slova vyvážená s CPA tak, aby vám vynášela a reálně jste na nich měli zisk.

Podobně důležitý je výběr slov nejen pro Google, ale i pro Seznam a také např. Srovnávače.

Nejste jistí, zda se vaše kroky při práci se slovy nebo na kampaních nemíjí účinkem? Obraťte se na nás – rádi Vám pomůžeme. Přeci jen, vy jste specialisté ve vašem businessu a my zase v tom našem. Takže klidně volejte/pište a společně vymyslíme ideální strategii pro vaše kampaně nebo optimalizaci webu.

Zpět nahoru