Hashtagy na Twitteru a Instagramu? Někdy méně znamená více

5 min čtení

Používáte sociální sítě Twitter nebo Instagram k propagaci svých produktů nebo ke zvýšení povědomí o své firmě? Možná při tom ve svých příspěvcích používáte oblíbené hashtagy. Pokud je používáte proto, abyste uživatele internetu více zaujali, možná Vás výsledky studie analytické společnosti Locowise překvapí.

Sami tvůrci studie, která zjišťovala vztah mezi počtem hashtagů a mírou zapojení/zaujetí (engagement rate), byli překvapeni výsledky, které přinesla.

Co vlastně hodnota míry zapojení na sociálních sítích udává? Stručně řečeno, udává poměr aktivních fanoušků z jejich celkového počtu. Hodnota vlastně udává, jak moc zajímavý obsah produkujeme a jak dokážeme své fanoušky zaujmout. Aktivitou fanoušků nebo uživatelů může být například označení příspěvku hodnocením To se mi líbí, kliknutí na něj, sdílení nebo jeho okomentování.

Studie, která probíhala od 1. srpna do 31. října tohoto roku, se zaměřila na to, kolik hashtagů značky používají ve svých příspěvcích na Twitteru a Instagramu a jaký to má dopad na engagement.

 

Instagram

Na Instagramu bylo prozkoumáno přes 135 000 příspěvků na více než 1500 účtech s více než 300 milióny sledujících.

          

Co je hashtag?

Hashtag je slovo nebo fráze označená znakem „#“ (tzv. mřížka, ang. hash). Jeho význam tkví především v jednoznačném indexování klíčových slov a jejich shluku s ostatními.

Jako prapůvod hashtagu lze považovat označení řádku s komentářem, poznámkou nebo specifikací v programování. Nejspíše odtud se inspirovali členové komunity kolem IRC sítí a přijali dohodu o přidání symbolu „#“ na začátek slova označující kanál, skupinu nebo téma.

Aby dali smysl nesetříděnému proudu zpráv kolujících sociálními sítěmi, inspirovali se od této komunity uživatelé Twitteru a začali „#“ přidávat ke slovům značícím předměty zájmu. V dnešní době se hashtag stal neodmyslitelnou součástí mnoha sociálních sítí. Jako označení klíčového slova se dnes používá na více než 20 celosvětových sociálních sítích.

 

  

Zcela logicky se v příspěvcích na Instagramu setkáme s daleko více hashtagy než v Twitteru, který je omezený 140 znakovým limitem. Přesto některé značky to s počtem hashtagů na této sociální sítí přehánějí. Studie zjistila, že 49 % všech příspěvků obsahuje 4 a více hashtagů. Našli se i tací, co dokázali do svých příspěvků vměstnat více než 20 hashtagů.

Přitom se ale ukázalo, že největší míru zapojení vykazovaly příspěvky, které neobsahovaly buď vůbec žádný nebo maximálně 3 hashtagy. U zbývajících příspěvků lze obecně říct, že čím více hashtagů obsahovaly, tím menší míru zapojení měly.
 

Počet hashtagů žádný 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11-15 16-20 21+
% příspěvků s počtem hashtagů 13,8 17,2 10,7 9,3 7,3 5,8 5,1 3,6 3 2,2 1,7 6,6 4,6 9,1
míra zapojení (%) 3,02 2,9 2,93 3,03 2,72 2,6 2,4 2,13 1,83 1,7 1,6 2,3 1,6 1,8

 

Twitter

Na Twitteru bylo prozkoumáno přes 600 000 tweetů na více než 1 300 účtech s více než 60 milióny followerů.

I když se hashtag stal neodmyslitelnou součástí světa Twitteru, studie společnosti Locowise překvapivě ukázala, že přidání hashtagu do tweetu (příspěvku) nemá vůbec žádný pozitivní dopad na engagement. Největší míru zapojení měly ty tweety, které neobsahovaly vůbec žádný hashtag. Ze všech sledovaných tweetů, tvořilo právě nejvíce (55,8 %) z nich ty, které neobsahovaly vůbec žádný hashtag.
 

Počet hashtagů žádný 1 2 3 4
% příspěvků s počtem hashtagů 55,8 24,45 15 3,13 1,62
míra zapojení (%) 1,9 1,84 1,2 0,4 0,19

 

Výsledek této studie neznamená, že by se neměly hashtagy vůbec používat. Jen by se s nimi mělo šetřit. Pro instagram si vystačíte se třemi a u Twitteru bohatě postačí jeden hashtag. V žádném případě by se neměly používat irelevantní hashtagy, které nemají s obsahem příspěvku nebo vaší značkou nic společného.

Nakonec kromě toho, že slouží hashtag jako prostředek mobilizace a shromáždění informací, stal se i oblíbeným nástrojem pro propagaci a získávání zpětné vazby a jako celek tak patří k jednomu z nástrojů moderního marketingu na sociálních sítích.

Zdroj: Locowise

Marketing
,
Zpět nahoru