Google novinky: aktualizace Penguina se odkládá a 4 reklamy na prvních místech ve vyhledávání

3 min čtení

Pro všechny, co se těší na real-timeovou verzi Penguina, teď přišla z Googlu smutná zpráva. Aktualizace algoritmu Penguin, který sleduje relevantnost zpětných odkazů webových stránek, se do konce roku nestihne.

Ti, jejichž weby byly kvůli tomuto algoritmu penalizovány, a už se nemůžou dočkat nového spuštění, které by je této penalizace zbavilo, si budou muset ještě počkat. Přitom poslední aktualizace proběhla v říjnu minulého roku. Google oznámil, že kvůli blíže nespecifikovaným technickým důvodům a hlavně kvůli blížícím se vánočním svátkům odloží aktualizaci až na nový rok.

Na rozdíl od října tentokrát představitelé Google pro jistotu odmítají říct, kdy v novém roce aktualizace přijde. Slibem, že aktualizaci spustí do konce tohoto roku, totiž očividně přecenili své síly. Na druhou stranu je to dobrá zpráva pro ty, kteří ohledně relevantnosti zpětných odkazů nemají úplně čisté svědomí, protože tím teď získávají další čas na nápravu.

4 placené reklamy nad organickými výsledky?

Ve vyhledávači Google se setkáte, stejně jako v jiných vyhledávačích, jak s organickými (přirozenými), tak s placenými výsledky (reklamy AdWords) vyhledávání. Placené výsledky se na první stránce vyhledávače zobrazují maximálně na prvních třech místech vždy před placenými výsledky. Další placené pozice se občas objevují buď na posledních místech stránky výsledků vyhledávání nebo také v pravém sloupci mimo hlavní výsledky vyhledávání.

Tím jak neustále roste objem reklamy ve vyhledávání, roste také boj o tyto první tři nejviditelnější a nejžádanější placené pozice. V některých exponovaných oborech se pak snaha udržet na těchto prvních místech může pěkně prodražit.

Z tohoto pohledu přišla ze světa zajímavá informace - Google začal nenápadně testovat ve svém vyhledávači zobrazení výsledků vyhledávání s placenými výsledky na prvních 4 místech! Testování bylo spatřeno zatím jen ve vyhledávání Googlu v Indii, Německu a v severní Americe.

Pokud Google skutečně nasadí tuto novinku po celém světě, bude to určitě skvělá zpráva pro všechny inzerenty googlovské služby AdWords. Tak skvělá už nebude pro ty, kteří jsou na prvních místech organického vyhledávání, neboť s každou novou placenou pozicí klesají ve výsledcích níže a níže.

 

Související článek: Google do konce roku spustí nového „Tučňáka“

 

Zdroj: TheSEMPost, Search Engine Land

Marketing
,
SEO
,
Zpět nahoru