Google má svou ZOO a Seznam zakládá zahrádku
Seznam.cz 12.května nasadil Jalapeňo – algoritmus, který bude penalizovat webspam a zvýhodňovat původní autorský obsah.
Od tohoto algoritmu si Seznam slibuje vylepšení a zpřesnění svého vyhledávání. Jalapeňo zlepšuje řazení výsledků ve vyhledávání tím, že upřednostňuje stránky s kvalitním, původním a informačně přínosným obsahem. Dále také penalizuje webspam, díky čemuž zatočí s tzv. tapetováním, které se nyní bude zobrazovat až na nižších pozicích.
Seznam.cz za webový spam považuje účelově vytvořené stránky, které mají „zlepšovat“ SEO (linkfarmy, doorway) nebo weby typu MFA (made for adverts - stránky speciálně vytvořené pro umisťování bannerové reklamy) / MFM (made for money – stránky vytvořené pro umisťování placené reklamy), které nepřinášejí žádnou faktickou informaci a prakticky obsahují pouze reklamu.
Podle Seznamu se Jalapeňos projeví až u čtvrtiny hledání.
Podle produktového manažera služby Radovana Šestáka firma na zkvalitnění vyhledávání pracuje dlouhodobě, aby mohla lidem nabídnout relevantní odpověď na první dobrou. „Prostřednictvím nasazení balíku úprav, který interně nazýváme Jalapeňo, budeme v řazení výsledků vyhledávání zvýhodňovat stránky nesoucí kvalitní obsah. Za takový zjednodušeně řečeno považujeme původní autorský obsah, který uživateli poskytuje přidanou hodnotu v podobě např. informací či zábavy,“ vysvětluje na blogu firmy Radovan Šesták. Na podezřelé stránky mohou upozornit i sami uživatelé, a to prostřednictvím formuláře pro zpětnou vazbu nebo přes adresu jalapeno@firma.cz.seznam.cz
Seznam.cz je dlouhodobě kritizován za upřednostňování kvantity před kvalitou. Dnešní aktualizace by tak měla skoncovat se situací, kdy se ve vyhledávání na přední pozice dostávaly nekvalitní weby.
Seznamácká chilli paprička Jalapeňo je obdobou zvířecího algoritmu Panda, který používá společnost Google.
Google Panda je algoritmus, který má za cíl penalizovat stránky s nekvalitním, nepřínosným a neúplným obsahem, které jsou spíše než na poskytování kvalitních informací zaměřeny na vydělávání peněz reklamou.
Seznam.cz připravuje i další aktualizace, které detailněji zaměří na webové stránky používající nekalé optimalizační techniky, jako jsou přeoptimalizované texty, nepřirozené odkazy či nepřirozený odkazový profil. Čímž se opět přiblíží na dohled Google, který před pár lety vypustil do světa i „tučňáka“.
Google Penguin zjednodušeně řečeno sleduje relevantnost zpětných odkazů webových stránek. Především se zaměřuje na odkazy, které pochází z nekvalitních stránek, jsou viditelně placené, jsou příliš nápadně bohaté na klíčová slova, odkazují stále ze stejného výrazu apod.
Doufejme, že další algoritmus, který povede k relevantním výsledkům a zjednoduší práce na optimalizacích webů na sebe nenechá čekat tak dlouho jako Jalapeňos.
Klientům, kterým se staráme o marketing, průběžně pozice ve výsledcích vyhledávání sledujeme a budeme je informovat.
Pokud Vás zajímá víc, nebojte se nás zeptat.
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...