Google do konce roku spustí nového „Tučňáka“
Konec spekulací, kdy Google spustí aktualizovanou verzi vyhledávacího algoritmu Penguin! Gary Illyes ze společnosti Google nedávno potvrdil, že aktualizovaný „Tučňák“ bude spuštěn ještě do konce tohoto roku. Přitom poslední aktualizace proběhla už více než před rokem a zvláště někteří webmasteři na ni netrpělivě čekají.
Co vlastně tenhle algoritmus umí?
Penguin zjednodušeně řečeno sleduje relevantnost zpětných odkazů webových stránek. Především se zaměřuje na odkazy, které pochází z nekvalitních stránek, jsou viditelně placené, jsou příliš nápadně bohaté na klíčová slova, odkazují stále ze stejného výrazu apod. (Více se o algoritmu Penguin můžete dozvědět z našeho článku Tučňák s Pandou aneb hrozba všech podvodných SEO technik)
Real-time verze
Nejzajímavější zprávou ohledně této nové verze „Tučňáka“ zcela jistě je, že algoritmus bude fungovat v režimu „real-time“. To znamená, že webmasteři již nebudou muset čekat rok nebo i více na novou aktualizaci, protože se algoritmus bude průběžně aktualizovat.
Fungování algoritmu Penguin v reálném čase je významnou změnou. Dosud platí, že pokud je web penalizován kvůli špatným odkazům (což může znamenat propad v rankingu vyhledávání ale také úplné vyřazení z vyhledávání), musí si počkat na obnovení „důvěry“ u googlovského vyhledávače až na další spuštění Penguina. Jinak řečeno, i když jsou špatné odkazy odstraněny okamžitě, stále je web penalizován, a to až do dalšího spuštění Penguina. Tohle čekání se však může protáhnout na několik měsíců i přes rok.
Nově by to mělo fungovat tak, že jakmile bude špatný odkaz odstraněn, algoritmus Penguin to zpracuje v reálném čase a ve velice krátké době bude penalizace webu zrušena. Samozřejmě to ale nejspíše bude fungovat i opačně. Penguin bude moct rychleji odhalit weby se špatnými odkazy a na základě toho budou weby dříve penalizovány.
Novinky kolem spuštění aktualizace algoritmu Penguin budeme pro Vás nadále sledovat.
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...