Google bude penalizovat weby s vyskakovací reklamou
Nenávidíte reklamy, které na Vás vyskakují ve chvíli, kdy se chcete dostat k obsahu stránky, kterou jste si vybrali? Google Vám teď přijde na pomoc.
Google se rozhodl zatočit s formátem internetové reklamy, anglicky nazývaný interstitial, který se na několik sekund zobrazí přes celé okno prohlížeče, před tím než se načte požadovaná stránka. Interstitial obvykle využívá flashovou kreativitu, ale výjimkou nejsou ani statické grafické formáty.
Utrpením pro uživatele internetu jsou interstitialy ve formě videí. Samozřejmě je, nebo by měla vždy existovat, možnost tuto reklamu přeskočit, ale je někdy velice obtížné najít příslušný křížek, kterým reklamu zavřete. „Rychlejší“ uživatele pak může interstitial, který se náhle objeví na obrazovce, přivést úplně na jinou stránku, než chtěl. Ještě horší je tato forma reklamy pro uživatele mobilů, kdy není mrháno jen jejich časem, ale i jejich zbytečně přenášenými daty. Tato obtěžující reklama v konečném důsledku může uživatele odradit od prohlížení samotného webu, kde se interstitial nachází.
Google v poslední době dává jasně najevo, že uživatel internetu je pro něho na prvním místě, a že udělá vše pro jeho pohodlí při „brouzdání“ na internetu. Do této politiky spadá na konci dubna vydaný nový algoritmus „mobile-friendly“, který ve výsledcích vyhledávání přes mobily zvýhodňuje mobilně přívětivé stránky (více o novém algoritmu v našem článku „Víte co je Mobilegeddon?“). Už při nasazování tohoto algoritmu Google plánoval přidat interstitials jako faktor, který negativně ovlivňuje pořadí webu ve vyhledávání přes mobilní zařízení. Teď se rozhodl, že tento negativní faktor bude fungovat i v klasickém vyhledávání přes desktopy.
Pro majitele webových stránek tak vyvstává důležitá otázka, zda-li zisk z otravných interstitialů převáží následnou ztrátu, kterou způsobí propad v pořadí ve vyhledávání Googlu.
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...