Google bude měřit pouze viditelnou reklamu

3 min čtení

Už roky inzerenti hledají způsob, jak zajistit, aby jejich reklamy byly vidět. Že je to těžký úkol, dokazují statistiky Googlu – 56 % displejových reklam a 46 % reklamních videí nejsou viditelné, protože se zobrazují mimo viditelnou část stránky.

S řešením tohoto problému se snaží pomoci i Google. Ten teď přišel s 3 klíčovými vylepšeními: veškeré kampaně CPM (platba za tisíc zobrazení) upgraduje na viditelné CPM (vCPM), zavádí nový typ omezení frekvence zobrazení reklam a přidává 3 nové metriky postaveny na standardu viditelnosti.

vCPM

Viditelné CPM kampaně nejsou úplnou novinkou. Uživatelé AdWordsu si už od roku 2013 mohli tento typ reklamy u některých kampaní zvolit na místo běžného CPM. Avšak Google od září převádí ve své Obsahové síti všechny kampaně CPM na viditelné CPM.

Znamená to, že nabídky ceny za tisíc viditelných zobrazení (vCPM) umožňují nabízet ceny za zobrazení, při kterých se reklamy objeví na viditelné pozici a platit jen v případě, že jsou reklamy pomocí technologie Active View změřeny jako viditelné. Pokud byste chtěli vidět, jak technologie Active View funguje v praxi, podívejte se na tyto stránky zde.

Reklama je za viditelnou započítána jen tehdy, pokud se na obrazovce zobrazí alespoň 50 % reklamy po dobu minimálně 1 vteřiny u displejových reklam a po dobu minimálně 2 vteřin u videoreklam.

Při přechodu na viditelná zobrazení bude nejspíše potřeba upravit cenové nabídky. Obecně totiž platí, že chcete-li udržet náklady a návštěvnost na stejné úrovni jako u kampaně s CPM, bude možná nutné, aby nabídky pro viditelnou CPM byla vyšší než nabídka pro standardní kampaň s CPM.

Nové omezení frekvence zobrazení reklam

Omezení frekvence limituje počet zobrazení reklamy stejnému unikátnímu uživateli v Obsahové síti Google. Pokud tedy tuto funkci zapnete v kampani, lze zadat maximální povolený počet zobrazení reklamy stejnému uživateli za den, týden nebo měsíc. Vzhledem k tomu, že však omezení frekvence počítalo i ty imprese, které nebyly vidět, nemusel uživatel vidět reklamu tolikrát, kolikrát to bylo zamýšleno.

V příštích týdnech Google bude nasazovat aktualizovanou verzi Omezovače frekvence zobrazení reklam. Nově se tak omezení frekvence týká pouze viditelných zobrazení, pro uživatele neviditelná zobrazení se nebudou do limitu počítat. To pomůže inzerentům udržet lepší kontrolu nad tím, jak často se jejich reklamy skutečně zobrazují uživatelům.

3 nové metriky

V souvislosti s viditelností reklam přidává Google 3 nové metriky:

  • Celkový počet viditelných zobrazení
  • Procento zobrazení, které byly viditelné
  • Míra prokliku viditelných reklam

Nové metriky pomůžou inzerentovi udělat si lepší obrázek o tom, jak si jejich displejové a video reklamní kampaně vedou.

Marketing
,
Zpět nahoru