Facebookové tlačítko "Like" již brzy získá nové kamarády...

3 min čtení

Když samotný Mark Zuckerberg nedávno naznačil, že jeho Facebook pracuje na vylepšení tlačítka „Like – To se mi líbí“, okamžitě začaly spekulace,
zda-li světlo světa nespatří jeho negativní alternativa „Dislike – To se mi nelíbí“.

Před zahlcením své sociální sítě negativními reakcemi však ve Facebooku dali raději přednost rozšíření tlačítka Like o 6 emotikonů, mezi kterými sice je i smutek nebo vztek, ale přece jen to není taková negativní nálož jako Dislike.

Nových 6 empatických emotikonů má vyjadřovat emoce lásky, smíchu, štěstí, údivu, smutku a vzteku. K těmto emotikonům se došlo studií komentářů a reakcí, které jsou na Facebooku vyjadřovány nejčastěji. Emotikony budou k dispozici uživatelům jak na mobilech, tak i na desktopech. Právě stále rostoucí skupina mobilních uživatelů je jedním z důvodů zavedení této novinky. Podle Facebooku je mnoho lidí, kteří nemohou a nebo nechtějí ztrácet čas vyťukáváním slovních odpovědí nebo reakcí na příspěvky na svých mobilech. Emotikony vyjadřující 6 nejčastějších pocitů tak vše můžou zjednodušit a urychlit.

Zatím se budou testovat pouze ve Španělsku a Irsku. Proč právě zde? Obě země mají z velké části národní uživatelské základny bez rozsáhlé mezinárodní sítě přátel, takže lépe fungují jako uzavřené zkušební skupiny. Irsko pak bylo vybráno jako anglicky mluvící skupina, zatímco Španělsko reprezentuje neanglicky mluvící uživatele.

Význam pro marketing?

Je otázkou, jaký to bude mít vliv na marketing – jestli to firmám a inzerentům přinese větší přehled o tom, jak jejich příspěvky skutečně na uživatele působí, jak doufá Facebook nebo to naopak přinese spíše větší chaos a rozporuplné hodnocení.

V testovací verzi budou mít jakékoliv reakce ten samý vliv na zobrazení reklamy jako tlačítko Like. Produktový manažer Facebooku Chris Tosswill k tomu dodává, „Z tohoto prvotního testu se budeme učit a zpětnou vazbu použijeme ke zlepšení. Ve výsledku by měly stránky pokračovat v publikování obsahu, které jejich publikum považuje za smysluplný...“.

Zdroj: Facebook, www.m-journal.cz

Marketing
,
Zpět nahoru