Facebook začal nabízet nové reklamní formáty v rámci své reklamní sítě Audience Network

3 min čtení

Facebook rozšiřuje nabídku reklamních formátů v rámci své rozsáhlé sítě aplikací Audience Network, která nabízí reklamní prostor. Na vzestupu jsou hlavně nativní reklamy, které teď využívá 5x více aplikací než na začátku roku. Tyto reklamy tvoří 80 % impresí Audience Network.

Nativní video reklama

Co je vlastně nativní reklama? Stručně řečeno je to reklama, která se snaží splynout s okolím, nenarušuje uživatelskou zkušenost, protože formou i funkcí zapadá mezi organický obsah. Nativní reklamy se nejvíce používají na sociálních sítích, kde jsou včleňovány do streamu příspěvků. Setkat  se s touto reklamou můžete také na zpravodajských serverech, kde jsou zařazovány do běžného obsahu zpráv. 

Facebook se boomu nativních reklam snaží využít a začal ve své síti aplikací nabízet nové formáty těchto reklam. Především jde o autoplay videa, která budou v Audience Network soutěžit ve stejné aukci s dalšími formáty nativních reklam.

Nové formáty pro interstitiály

Dále Facebook přichází s novými formáty internetové reklamy interstitial, které mohou překrýt zcela nebo zčásti obrazovku mobilních zařízení.  Přidává tři nové kategorie interstitialu: Dynamic Product Ads, Carousel Ads a Click-to-Play videem. Tyto tři typy reklam jsou podle Facebooku velice úspěšné na jejich sociální síti, a tak se rozhodl svým inzerentům umožnit jejich kampaně nasazovat i na Audience Network prostřednictvím interstitiálů. 

„Dynamic Product Ads“ je dynamická produktová reklama, která umožňuje inzerentům vytvořit relevantní a načasované reklamy na základě produktů, které lidé viděli na jejich stránkách či aplikacích. 

„Carousel Ads“ je reklama v rotujícím formátu, která umožňuje v jedné reklamní jednotce zobrazit 3 až 5 obrázků, odkazů, nadpisů nebo výzev k akci. V rámci reklamního formátu interstitial zobrazujícího se přes celou obrazovku může inzerent ukázat přesvědčivé obrázky i v rámci mobilní aplikace. 

Interstitial ve spojení s funkcí „Click-to-Play Video“ umožní přehrát video reklamu přes celou obrazovku. Podle Facebooku přitom lidem nabídne plnou kontrolu nad jejich zážitkem.

O zážitku a nadšení uživatelů aplikací v Audience Network z těchto nových formátů vyskakujících reklam lze diskutovat. Na druhou stranu svou agilitou může tato reklama být účinnější než ostatní. Je ale zajímavé, že zatímco Google interstitialy začíná potírat (viz. náš článek zde), tak Facebook tento formát reklamy vesele dál rozvíjí.

Zdroj: Facebook

Zpět nahoru