Facebook má nový reklamní formát – Lead Ads

3 min čtení

Po měsících testování je nový reklamní formát Lead Ads od Facebooku dostupný všem. Cílem tohoto reklamního formátu je generování leadů (kontaktů), a to snadno a rychle.

Formát Lead Ads (Reklamy pro potenciální zákazníky) značně zjednodušuje mobilní proces registrace, a tím je vhodný především všem těm, kteří chtějí povzbudit lidi, aby se přihlásili k jejich odběru novinek, newsletterů, událostí nebo chtějí povzbudit všechny ty, kteří mají zájem o více informací o jejich produktech či službách.

Registrace ve dvou krocích

Do vyplňování formulářů se nikomu příliš nechce ani na počítačích tím méně na mobilních zařízeních. A právě hlavně na mobilní uživatele směřuje tato novinka. Lead Ads budou fungovat zatím jen na mobilech a tabletech. Facebook však slibuje, že už pracuje i na verzi pro desktopy.

Fungovat to bude jednoduše. Facebook svým uživatelům formuláře automaticky předvyplní jejich osobními daty, které s ním sdílejí. K vyplnění formuláře budou uživateli stačit dva kroky. V prvním kroku klikne na tlačítko výzvy k akci (k dispozici je 6 volitelných tlačítek, např. zaregistrovat, přihlásit odběr, další informace), kdy se mu zobrazí informace, jestli chce odeslat své údaje, ve druhém kroku klikne na tlačítko „odeslat“ a vše se automaticky vyplní a odešle.

Důležité je, že se vše odehraje na Facebooku a uživatel se nemusí nikam jinam překlikávat. Uživatelé facebooku samozřejmě budou mít možnost editovat své kontaktní údaje, které chtějí odeslat druhé straně a vždy budou vyzváni k potvrzení odeslání těchto údajů.

Editace formuláře k obrazu svému

Ve formuláři/dotazníku je možné v oddíle Informace o uživateli využít libovolný počet možností, které se automaticky doplní (pokud jsou dané údaje dostupné). V oddíle Další otázky je možné vybrat si další 3 možnosti otázek. Můžete si také vytvořit 3 vlastní otázky. Pole pro další ani vlastní otázky nebudou nikdy předvyplněné.

Tady je ale třeba upozornit, že formulář, ve kterém nebudou vyplněna všechna pole, nepůjde odeslat. A proto platí, že čím méně údajů bude inzerent chtít, tím více bude uživatel ochoten poskytnout své osobní údaje a dokončit registraci.

Inzerenti si takto získané leady pak mohou stáhnout ve formě CSV souboru přímo ze své stránky nebo zaintegrovat sběr leadu z Facebooku přes API do svých CRM systémů, a zapisovat tak nové leady v reálném čase.

V příštích týdnech by měly být Lead Ads k dispozici i v nových reklamních formátech včetně videa a karuselových reklam.

Zdroj: Facebook

Marketing
,
Zpět nahoru