Facebook chce být jedničkou v on-line nakupování
Podle posledních novinek, které přicházejí z Facebooku, to vypadá, že by tato největší sociální síť na světě ráda získala dominantní postavení v oblasti e-commerce. K tomu, aby se nakupování stalo běžnou součástí této sociální sítě, má napomoci řada nových nástrojů, které se v současnosti testují.
Prozatím, když kliknete na Facebooku na reklamu, jste přesměrováni na stránku webu e-shopu. To však může dlouho trvat a často je stránka neoptimalizovaná. To všechno může uživatele od nákupu odradit. Facebook teď testuje novinky, které uživateli cestu k nákupu vytouženého produktu urychlí a usnadní. A samozřejmě je to další cesta, jak získat z reklam na newsfeedu více peněz.
Canvas
Pomocí nového reklamního formátu Canvas se zobrazí stránka uvnitř Facebooku, která se rychle načítá a bude full screen a kde si uživatelé budou moct prohlížet produkty. V rámci toho je testováno tlačítko „Koupit“, díky kterému bude možné objednat produkty přímo z platformy Facebooku. Až finální nákup pak bude probíhat přímo v daném e-shopu.
Shopping sekce
Podle Facebooku až polovina uživatelů přichází na jejich sociální síť hledat zboží. Pokud dnes na Facebooku chtějí najít informace o nějakém produktu, hledají na různých místech – na stránkách, v News Feedu nebo ve skupinách. Teď má ale vzniknout „shopping sekce“ - jednotné místo na firemních stránkách, kde budou lidé moci najít, sdílet a nakupovat zboží.
Shopping Feed
Se vznikem shopping sekce souvisí další novinka – vytvoření Shopping Feedu. Cílem tohoto nástroje bude hlavně upozornit na produkty, které budou prodávány právě přes tuto „nákupní“ sekci. Seznam v Shopping Feedu bude personalizovaný stejně jako News Feed, tedy na základě informací, které o každém svém uživateli Facebook shromažďuje – např. podle jeho oblíbených stránek, lajků, zájmů apod. Uživatelé také díky Shopping Feedu budou mít vše přehledně na jednom místě, aniž by se jim produkty míchaly s příspěvky jejich přátel a dalšími zprávami v jejich obvyklém News Feedu.
Jak ukazuje obrázek dole, součástí Shopping Feedu bude i vyhledávací panel. Ten umožní nejen snadnější procházení produktů, ale uživatelé budou moci vyhledávat pomocí klíčových slov. A to může Facebooku dát nové příležitosti pro reklamu, kterou známe dobře z Googlu – reklamu založenou na klíčových slovech. Právě zkušenost Googlu ukazuje, že pro inzerenty je velice lákavé znát konkrétní produkty, které uživatelé vyhledávají.
Video v karuselové reklamě
Ještě jedna novinka, která na rozdíl od výše uvedených není v testovacím režimu, ale už je nasazována v Power Editoru. Karuselová reklama (česky: reklama v rotujícím formátu), která byla na Facebooku spuštěna v minulém roce, si získala obrovskou popularitu. Tato reklama umožňuje v jedné reklamní jednotce zobrazit 3 až 5 obrázků, nadpisů a odkazů a výzev k akci.
Teď se Facebook rozhodl, že umožní přidat do karuselových reklam i video. Markeťákům se tak zase o něco více rozšiřují možnosti propagace produktů. Ukázku videa v karuselové reklamě můžete shlédnout zde.
Zdroj: Facebook, m-journal.cz, newsfeed.cz, techcrunch.com
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...