Den dopravy zdarma se blíží
Již po čtvrté se bude konat akce Den dopravy zdarma, který pořádá nákupní portál Heureka.cz. V rámci této akce české e-shopy nabízejí doručení zboží zdarma. Akce je čím dál populárnější a letos se odhaduje účast kolem 1 500 e-shopů.
Doprava je důležitou součástí on-line nakupování a na dopravu zdarma Češi slyší. Proto je dlouhodobým trendem mezi českými zákazníky využívání při objednávkách přes e-shopy osobní odběry. Proto má den dopravy zdarma sloužit nejen k podpoře elektronického nakupování, ale také má přiblížit zákazníkům kvality dodání balíkem. Inspirací pro tuto akci je Freeshippingday.com, který vznikl v USA a letos již bude probíhat osmý ročník.
Počet e-shopů, které se akce Den dopravy zdarma účastní, každoročně stoupá. Zatímco prvního ročníku v roce 2012 se účastnilo 583 e-shopů, v loni už zapojených e-shopů bylo 1244.
Že se akce vyplácí nejen zákazníkům ale i zúčastněným e-shopům, ukazují statistiky loňského ročníku. E-shopy zapojené do akce měly oproti týdnu před akcí o 384 % více objednávek. Průměrná výše objednávky byla 1 554 Kč. Celkový obrat zapojených e-shopů činil něco málo přes 208 miliónů korun. Na druhou stranu zákazníci loni díky dopravě zdarma ušetřili celkově přes 12 miliónů korun. Nejčastěji pak nakupovali elektroniku, která tvořila 24 % všech objednávek.
Doprava zdarma není úplně bez podmínky – hodnota nákupu musí být vyšší než 300 Kč vč. DPH.
E-shopy, které se chtějí zapojit do Dne dopravy zdarma, musejí splnit několik podmínek. Akce se například mohou zúčastnit jen ty, které mají certifikát Ověřeno zákazníky. E-shopy také nesmí během akce účelově či plošně navyšovat ceny produktů, kterými by chtěli dopravu zdarma vykompenzovat. Jednou z dalších podmínek je nemožnost odhlášení se z akce v jejím průběhu.
Všechny e-shopy, které se do akce zapojí, budou v průběhu akce označeny ikonou Doprava zdarma, aby je zákazníci snadno poznali. Seznam e-shopů zapojených do akce lze najít na www.dendopravyzdarma.cz.
Těm e-shopům, které jsou zapojeny do Heureka Košíku nebudou po celou dobu akce účtovány provize za dokončené objednávky. Partnerem akce je i letos doručovací společnost DPD. Ta slibuje e-shopům po dobu akce výhodnější podmínky.
Zdroj: Heureka
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...