YouTube - zábava jen pro bohaté?
YouTube jako reklamní kanál dostal dost neprávem nálepku kanálu pouze pro bohaté, pro velké společnosti a firmy disponující nekonečným budgetem na točení videí a jejich zveřejňování. Skutečnost je však trošku jiná.
Jistě, každý se chce prezentovat profesionální reklamou a videem. Ale samotné amatérské video, už dnes dohání plnohodnotnou video prezentaci. Jak mobilní telefony tak i fotoaparáty dovolují dnes natáčet video v HD kvalitě, a pokud máte jen trochu trpělivosti a nadšení i vy můžete natočit zajímavé spoty. A přece nemusí jít jen o reklamu! Video, můžeme směle říci, vládne světu. Reklama už dávno není to jediné, čím na sebe můžete upozornit. Uživatelé se snaží čím dál více ztotožnit se svou oblíbenou značkou nebo společností. Zajímá je každodenní běh, informace o tom, co je nového. A to vše přece jde zachytit! Fotografií nebo videem. Ať už z videa, nebo z fotografií, můžeme poskládat zdařilý klip přímo v YouTube stránce (případně z fotografií přímo na Facebooku).
Video je v dnešní době především součástí budování obsahu a organické návštěvnosti. Právě propojení YouTube s webem nabízí pak široké možnosti využití překryvných vrstev a sdělení přímo ve videu, které lze opět velmi snadno nastavit v samotném rozhraní YouTube.
Druhým problémem je často zmiňovaná cena reklamy. Mnohdy se mluví o budgetech v řádech desítek tisíc. Ano, může být. Ale pokud působíte regionálně a máte úzkou cílovou skupinu, můžete dost výrazně omezit okruh uživatelů, kterým se bude reklama zobrazovat a do samotné reklamy pak investovat výrazně menší peníze - klidně i těch 100 Kč denně.
I YouTube jasně ukazuje, že prezentace na internetu dávno není jen pro bohaté, ale že je pro všechny, kdo aspoň trochu chtějí.
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...