V Mapách Google přibudou nové typy reklam
Digitální a fyzický svět je témeř propojený. Internetový gigant proto dělá další krok pro usnadnění našich životů. Do své mapové aplikace přidává novou reklamu. Tato nová, přesně cílená a neagresivní forma inzerce ve formě sponzorovaných špendlíků (Promoted pins) byla nedávno představena na Google Performance Summitu.
Jelikož se více než polovina všech vyhledávání děje na mobilních zařízeních a téměř třetina z nich využívá aktuální polohu zařízení, je tento krok celkem logický.
Jak to bude v praxi vypadat? Tyto malé sponzorované špendlíky budou vyznačovat okolní kavárny, čerpací stanice, či jiné zajímavé body poblíž trasy, po které uživatel právě jede. Po kliknutí na špendlík se vám zobrazí něco jako stránka pobočky, která bude obsahovat informace o místě, otevírací době i o slevě, kterou pro vás nachystali.
Řekněme, že plánujete rodinnou večeři. V Mapách Google si vyhledáte restaurace v okolí. Mezi výsledky vyhledávání najdete také reklamu, která vás upozorní, že v restauraci přes ulici mají dnes speciální menu nebo 10% slevu.
Google momentálně experimentuje s několika formáty nových reklam, které uživatelům prohlížejícím své okolí usnadní nalezení firem, přičemž neustále klade důraz na uživatelskou intuitivnost. Google také zavádí na webu Google.cz a v Mapách Google reklamy v lokálním vyhledávání.
Z celé nové reklamní platformy vyvstává zásadní otázka. Budou reklamy i v navigaci? Budou. Ale jen ve vizuální podobě. Zvuková verze se nechystá. Nemusíte se tedy bát, že by vás reklama děsila při řízení a podobných činnostech.
Zdroj: adage.com, google-cz.blogspot.cz
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...