UTM parametry a další věc, co Alza dělá dobře

Publikováno

Bez UTM parametrů se neobejdete, pokud chcete vědět, odkud k vám návštěvníci přišli. Proč je to důležité asi říkat nemusíme. Bez těchto dat návštěvnost a rentabilitu třeba kampaně nevyhodnotíte. Informaci o původu návštěvníka získáte přidáním parametrů do URL adresy (tzv. značkování nebo tagování), na kterou návštěvu směřujete. V Google Analytics se používají tzv. UTM parametry.

utm_source – určuje místo, kde je odkaz zobrazen

příklad: utm_source=facebook pro kampaň na facebooku

utm_medium –- určuje způsob zobrazení odkazu

příklad: utm_medium=cpc pro určení, že jsme použili placenou propagaci

utm_campaign – pomáhá odlišit marketingové kampaně

příklad: utm_campaign=clanek

 

A následují dva pro potřeby rozšíření:

utm_term – klíčové slovo (pro vyhledávací kampaně, kdy je možné klíčové slovo

určit)

utm_content – obsah marketingové kampaně (např. varianta banneru, verze

textového inzerátu apod.)

 

UTM parametry můžete jednoduše doplnit přes stránku: https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder/

Například pokud chcete v příspěvku propagovat článek na blogu a článek máte na téma UTM parametry, pak UTM vyplníte:

utm_source - facebook

utm_medium - cpc (označení pro reklamu placenou za proklik)

utm_campaign - clanek_utm_parametry

 

Můžete doplnit i nepovinné parametry pro klíčové slovo & obsah (například pokud víte, že v daném měsíci vám poběží více kampaní zaměřených na blog a potřebujete je odlišit).

utm_term – clanek_cerven

utm_content - parametry

 

UTM parametry se vždy píšou bez diakritiky a místo mezery se dává znak “_” . Parametry se propisují do URL adresy, proto musejí mít stejný formát.

Výsledná adresa je moc dlouhá na použití jako odkaz v příspěvku, proto se používá nástroj pro zkrácení URL adres. Nejznámější je www.bitly.com.

Do aplikace se jednoduše registrujete (registrace je zdarma a získáte možnost si upravit koncovky odkazů). V pravém horním rohu kliknete na tlačítko: Create Bitlink.

Vložíte adresu s UTM parametry a automaticky vám vyskočí zkrácený odkaz. U toho si pak můžete část upravit.

Pak už stačí jen adresu uložit a zkontrolovat, jestli odkazuje na správnou stránku.

Pozor: Pokud použijete moc obecný odkaz, může se stát, že bude zabraný (někdo už odkaz vytvořil a směřuje na cizí stránky). V tom případě musíte odkaz upravit. Nejlepší je používat odkazy spojené s vaší značkou.

Jako s veškerým textem na webu, i se zkrácenými odkazy se dá pracovat nápaditě. Nečekejte tedy nějaké kreativní zázraky, na to je příliš málo prostoru. Ale i s tím málem se dá pracovat. To si uvědomují třeba v Alze.

Na zeleného mimozemšťana můžeme mít různý názor, ale co musíme uznat, Alza se nebojí udělat si srandu sama ze sebe. Kdo si vzpomíná na její přešlap s elektromobily Tesla? Jiní by na sebe neupozorňovali, ale Alza sebevědomě chybu uznává a umí ji využít pro svůj prospěch. Ano, prospěch je někdy i to, když se vám zákazníci smějí.

A jak máte UTM parametry nastavené vy?

autor
Social Media Specialist

Získávejte důležité informace včas

Jednou za pár týdnů Vám pošleme přehled událostí z digitálního světa. Odhlásit se můžete kdykoli.