Tři v jednom v Praze
Tour po konferencích, workshopech a školeních se po Vánocích vždy rozbíhá trochu pomaleji. V tomto týdnu jsme ale nasbírali první kilometry při cestě hned na tři pražské akce. Google Agency Day, E-Coomerce EXPO a PPC Offline. A co na první tři etapy říkají účastníci?
Radek
Head of marketing
Google Agency Day 2018
Musím uznat, že výběr míst, kde Google realizuje své eventy mě vždy dokáže překvapit. Letošní GAD byl umístěn v prostorech Staré čistírny odpadních vod. Opět skvělý zážitek okořeněný o možnost prohlídky.
Tematicky se celý GAD nesl na vlně čtyř okruhů: export, video, mobil a všudypřítomná automatizace.
Pokud mám z každého tématu vypíchnout něco zajímavého, tak by to bylo převážně čísla, kterých nám Google opět ukázal spoustu.
Youtube
- aktuálně 5,2 milionu uživatelů (což je cca 67% populace)
- průměrně vidíme 106 minut videí týdně
- Youtube překročil 2 miliardy přehraných videí za měsíc
- 48% stráveného času na Youtube je dnes na mobilech
Automatizace
- průměrný PPC specialista tráví přibližně čtvrtinu času manuálními biddingem
- zároveň Google říká, že 79% investic v útratách v AdWords jde přes smart bidding (autobidding)
- v letošním roce (údajně někdy v polovině roku) můžeme očekávat Google Attribution… Už teď se těšíme :)
Mobil
- potvrzen Mobile first index
- čas načítání mobilních stránek hraje důležitou roli a dle testu, který Google prezentoval se 61 % stránek nenačítá dost rychle
- v ČR je aktuálně 42 % vyhledávání z mobilů. U našich sousedů viz mapa EU je to ovšem více
Zaujala mě i čísla k programu Google Partners…
- aktuální počet zapojených agentur a jednotlivců je 800
- počet Google Partners subjektů je 174
- počet Google Premier Partnerů je 46 (meziročně o 27% více)
- Klíčových Google Premier Partnerů je v letošním roce už 15
Za sebe bych chtěl tímto Google poděkovat, že tyto akce dělá a že si pro nás připraví i nějaký věcný dáreček (děkuji za lehátko, je boží) a samozřejmě se těšíme na další skvělou akci se skvělými lidmi na skvělém místě.
Andrea
Account manager
E-commerce EXPO
Vypíchla bych dobrou organizaci, kde už v metru hlásili, že je z konečné červené linky možné pokračovat speciálním EXPO autobusem, který měl super intervaly a vysadil účastníka hned před branou EXPA. Počet účastníků mile překvapil, stánků byly desítky a některé i s velmi zajímavým programem či tématy. Nejlepší byly stolečky v centru dění, u nichž stálo několik odborníků na různou online tématiku a celý den byli k dispozici pro dotazy a konzultace. Skvělé. Organizace na jedničku.
PPC offline
Nejvíce mě zaujala hned první přednáška v angličtině o produktové reklamě na Google, porovnávalo se třeba i jaký je výkon v tržbách na pixel prostoru klasické textové search kampaně a jaké je to u PLA, které z toho vyšly vítězně.
Přínosná byla určitě ukázka nejčastějších chyb při práci s Google nákupy. Zajímavý byl také začátek o vývoji prostoru pro PLA v jednotlivých letech, kdy se přesouval z pravého sloupce do levé části zorného pole hledajícího nebo přednášky od Google o správě PPC účtů grantů pro neziskové organizace a představení nové rozšířené shody a nativních inzerátů v Skliku ze strany Seznamu.
Dobrý byl i konec, konkrétně přednáška od Mallu. Ukázali nám, jak nastavit a spravovat textové vyhledávací kampaně pro jednotlivé kategorie, když se jedná o obrovský multipoložkový e-shop. Jejich řešení pomocí spreadsheetů a nástroje PPC Bee bylo opravdu zajímavé a použitelné pro několik trhů střední Evropy, to vše při řešení opravdu malým týmem.
Ondra
Online marketing specialist
PPC offline
Nejvíc se mi líbila hned první přednáška od Andrease Reiffena ze společnosti Crealytics. Zmínil se o tom, proč není dobré až moc biddovat na jednotlivé produkty a co tím (ne)získáme. Doporučil, že nejlepší struktura kampaní pro nákupy je jedině Bloomarty a jaký vliv má cena produktu na celkové výsledky. Rozhodně doporučuji jezdit na PPC offline, pokud spravujete PPC reklamy a chcete si poslechnout novinky a výborná doporučení pro vaše kampaně.
Lukáš
Online marketing specialist
PPC offline
Mě zaujaly informace o Google Grantech, tedy finanční podpory Googlu pro neziskové organizace. Jde o nemalou částku, kterou tyto organizace můžou dostat na kampaně ve vyhledávací síti, jenž by podporovaly jejich činnost.
Dál jsem se dozvěděl, že Seznam žádné granty pro neziskovky nemá, ale za to spouští novinku v obsahové síti v podobě nativních reklam a že podle chlapců z agentury ui42 je nejúspěšnějším exportem Slovenska Andrej Babiš.
Bavila i přednáška od Mallu, jak automatizovat správu kampaní s tisíci kategorií zboží pomocí scriptu a programu na automatickou tvorbu produktových reklam.
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...