Srpnové novinky na Facebooku: vylepšené reklamy a podpora vertikálních videí

3 min čtení
Bc. Lukáš Pevný
Bc. Lukáš Pevný PPC specialista

Facebooku se okurková sezóna netýká a také přes léto přichází s neustálými novinkami. Některé z nich se týkají i placené inzerce.

reklama v rotujícím formátu

Carousel Ads s deseti obrázky

Jeden z nejoblíbenějších reklamních formátů Carousel Ads se dočkal aktualizace, která se postupně nasazuje po celém světě. Inzerenti si tento formát oblíbili kvůli možnosti zobrazit v jedné reklamě 3 až 5 obrázků vč. videí, které pomohou značce nebo produktu lépe se zviditelnit. Po aktualizaci se možnosti kreativity ještě zvýší, protože půjde do Carousel Ads přidat až 10 obrázků nebo videí.

Slideshow se zvukem a textem

Aktualizace se dočkal i další reklamní formát Slideshow, který je primárně určen pro značky s nízkým rozpočtem a také pro země se slabým internetovým připojením. Slideshow je levnou alternativou za běžné video, kdy umožňuje vytvořit video reklamu z nepohyblivých obrázků a fotek. Lze použít až 7 statických obrázků v celkové délce až 35 vteřin. Výsledná velikost je mnohem nižší než u běžného videa. 

Nové funkce přiblíží tento reklamní formát více standardním videím. Do Slideshow teď bude možné přidat zvuk a text. Nově se budou moct tyto reklamy vytvářet nejen na desktopu, ale také v mobilním zařízení. Přibude také knihovna obrázků. To znamená, že Slideshow půjde vytvořit i bez toho, že byste měli vlastní obrázky. Facebook dá k dispozici fotobanku s tisíci obrázky zdarma.

Podpora vertikálních videí v newsfeedu

Další novinkou je podpora vertikálního videa v news feedu na mobilních zařízeních. Dosud bylo možné vidět vertikální videa v news feedu s černými pruhy po stranách. To však významně zmenšovalo plochu, na které bylo video skutečně zobrazeno. Pokud si chtěl uživatel video přehrát v původním vertikálním formátu, musel na něj kliknout.

vertikální videa na facebooku

Nové primární vertikální zobrazení tak sledování videí usnadní. Videa však nebudou zabírat celý displej jako u Snapchatu, který dosud byl v přehrávání vertikálních videí dominantní, ale budou se zobrazovat v poměru 2:3.

Reklamní vertikální videa lidé ochotněji zhlédnou do konce

Podle velkého průzkumu chování uživatelů při sledování videí na mobilních zařízeních, který Facebook provedl v posledních měsících, lidé vydrží u jejich sledování déle, pokud jsou videa na displeji umístěna vertikálně. Dokonce si u nich častěji zapnou i zvuk. Z výzkumu také vyplývá, že i reklamní videa, pokud jsou umístěna v newsfeedu vertikálně, lidé ochotněji zhlédnou až do konce.

Zatím Facebook nehodlá vertikální videa nikterak upřednostňovat oproti ostatním. Pokud však jejich počet bude růst a budou vzbuzovat větší zaujetí než ta horizontální, je dost pravděpodobné, že algoritmus je začne hodnotit lépe a zobrazovat častěji. Může dojít k podobné podpoře algoritmem Facebooku jako u videí nahraných z jeho rozhraní, která upřednostňuje a zobrazuje častěji než videa sdílená z YouTube.

Zdroj: m-journal.cz, newsfeed.cz, facebook

Marketing
,
Zpět nahoru
Bc. Lukáš Pevný