Seznam agenturní kongres 2018. Co se chystá v kuchyni Seznamu?
Agenturní kongres se letos konal v kinosále Cinestaru v Praze. Před vstupem do kinosálu na nás čekala nachystaná cola, připravený byl popcorn, na chodbě stánek se super kávou… Takže atmosféra by byla a mohli jsme se vrhnout do víru seznamích novinek pro letošní rok.
Hned na začátku si vzal slovo obchodní ředitel Seznamu Martin Švarc a uvedl celou akci.
Po něm následoval Petr Pavelek, manažer týmu výkonnostních konzultací s blokem Seznam pro agentury. Představil nám nový “koncept” spolupráce se Seznamem. Nový certifikát se jmenuje Ověřená agentura a bude se udělovat na třech úrovních - za služby Sklik, Zboží a Firmy.
Pro získání certifikátu budou důležité dvě podmínky:
- útrata alespoň 50 000 kč za měsíc (v případě Skliku)
- transparentnost účtu směrem ke klientovi
Největším benefitem bude určitě užší spolupráce s lidmi ze Seznamu, možnost konzultací apod. takže z mého pohledu jenom dobře.
Další přednášku měl David Velechovský na téma nativní reklama. Tu lze zadávat přímo přes rozhraní Skliku a funkci Kombinovaná reklama, která v účtech přibyla před několika měsíci. David poté prezentoval i srovnání klasických bannerů a nativních reklam, kde bylo vidět vyšší CTR.
Prezentace ze Zboží byla postavena hodně na číslech. Stanislav Rulc začal aktuálním počtem e-shopů zapojených do Zboží a uváděl číslo přes 30 tisíc e-shopů. Na druhou stranu jen 15 % z nich má plnou implementaci měřících kódů a je schopno ve statistikách sledovat konverze. Řešila se i statistika a reporting a jaká data se ze Zboží dají dostat.
Petra Keratová přišla s tématem, který nemůže chybět na žádné digitalmarket akci - mobily. Za mě zmínila dvě zajímavá čísla. Že víkendová návštěvnost Seznamu je 50:50 desktop vs. mobil, ale cca 21 % návštěvníku je mobile only přes víkendy. A obecně jsou mobily “nejsilnější” odpoledne a večer, kdy se přesouváme od velkých obrazovek k těm menším, kapesním.
Následující prezentace byla změřena na reklamní bannery a to, co se Miroslavu Matějkovi, manažerovi grafického oddělení osvědčilo v praxi, jak testovali různé varianty kreativ, co fungovalo lépe a co hůře. Část jejich tvorby lze vidět na banners.adgallery.cz
Poslední část před panelovou diskuzí si vzal na starost Ondřej Krišica, který představoval novinky přímo z Skliku. A jedno malé překvapení, které přijde relativně brzy - do konce června - přímo v Skliku si budete moci zrealizovat display kampaň s formátem Branding. Jde o skvělý formát na budování povědomí o značce a v kombinaci s možností geo cílení a nákupu ve formátu CPT bude zajímavý i pro menší a střední klienty.
Další novinkou, ovšem bez přesnějšího data jejího spuštění, je možnost nákupu videa. Tady půjde o formáty jako bumper (nepřeskočitelné 6s video), outstream a videospot.
V nejbližší době dojde i ke změně při zakládání kampaní, kde by se hlavně mělo zjednodušit kopírování kampaní. Změna bude i v možnostech práce s publiky v DRTG, kdy například přibude možnost segmentovat produkty dle jejich ceny a díky tomu více biddovat produkty dražší, s lepší marží apod. A třešnička na závěr? V Skliku pracují na cross-device řešení.
Takže ještě jednou díky za skvělou akci a těšíme se zase příští rok…
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...