Rozšířené textové reklamy v AdWords jsou již dostupné všem

3 min čtení
Bc. Lukáš Pevný
Bc. Lukáš Pevný PPC specialista

Tak je to tady! Rozšířené textové reklamy v inzerátech AdWords jsou ode dneška dostupné všem inzerentům. To, co Google avizoval před dvěma měsíci, se stalo skutečností a PPCčkáři si musí začít zvykat na nový formát 30-30-80.

Rozšířené textové reklamy - skoro o 50 % znaků více

Největší změny v textových reklamách od spuštění AdWords před 15 lety mění zaběhlý systém 25-35-35, tedy maximálně 25 znaků pro jeden nadpis a 35 znaků pro každý ze dvou popisných řádků. Nové rozšířené textové reklamy se dělí na dva nadpisy, každý o délce 30 znaků, a na jeden popisný řádek o délce 80 znaků. Nový formát tak přidává skoro o 50 % více znaků.

rozšířená textová reklama na mobilu

Ne vždy se musí zobrazit veškerý text

Jak však Google uvádí na svém webu, můžou se vyskytnout případy, kdy se u rozšířených textových reklam nebude zobrazovat veškerý text. V takovém případě služba AdWords text zkrátí, obvykle pomocí tří teček („...“). Například se to může stát v případě, že inzerent používá rozšíření o volání, kdy se může tlačítko „Volat“ zobrazit místo části textu reklamy. V obsahové síti se zase může stát, že v některých formátech reklamy se nemusí zobrazovat druhý nadpis.

Proč nový formát?

Ve včerejším oznámení Google znovu zdůrazňuje důvod, který ho k těmto změnám dovedl. Tím důvodem je svět, v němž hrají prim mobilní zařízení, a rozšířené textové reklamy odrážejí potřeby jak uživatelů, tak inzerentů. Nové textové reklamy mají dát inzerentům větší kontrolu nad tím, co chtějí sdělit, zatímco uživatelé si před kliknutím na reklamu mohou zjistit podrobnější informace.

Stejně jako dosavadní standardní textové reklamy jsou i ty rozšířené dostupné jak ve Vyhledávací síti, tak i v Obsahové síti Google a jsou podporovány všemi nástroji služby AdWords, které v současnosti podporují textové reklamy.

Flexibilita rozšířených textových reklam

Nové rozšířené textové reklamy jsou navrženy tak, aby vypadaly dobře na všech zařízeních, včetně mobilních. Z tohoto důvodu již nastavení preferovaného zařízení ztratilo smysl a nový formát toto nastavení nepodporuje. Kontrolu nad zobrazováním reklamy na různých zařízeních však inzerent neztrácí. Stále lze přes úpravy nabídek měnit frekvenci zobrazování reklam na mobilních zařízeních.

20. říjen 2016 - konec standardních textových reklam

Momentálně lze používat oba formáty textových reklam – jak standardní text, tak i rozšířený text. Důležité ale je, dát si pozor na datum 26. října 2016. Od tohoto data již AdWords nebude podporovat vytváření nebo úpravu standardních textových reklam. Vytvářet a upravovat tak půjdou pouze rozšířené textové reklamy. Stávající standardní textové reklamy se však i nadále budou moct zobrazovat vedle těch rozšířených.

Zdroj: Google, thesempost.com

Marketing
,
Zpět nahoru
Bc. Lukáš Pevný