Rok 2015 na Facebooku
Facebook je stále jedničkou mezi sociálními sítěmi. Aby si své prvenství udržel, je potřeba neustále přicházet s novinkami a inovacemi. Jak Facebook nyní funguje a jak mít nad svými informacemi kontrolu z pohledu běžného uživatele i firmy?
Facebook za poslední rok představil nové funkce a vyslechl ty z vás, kteří volali po lepším vysvětlení, jak facebook informace získává a následně využívá. Následující rok tudíž nastartujeme s mnoha změnami, které si zde ve zkratce představíme. Facebook tým například aktualizuje podmínky, zásady používání dat a zásady používání souborů cookie, které zohledňují nové funkce a pomáhají jejich lepšímu porozumění. Rok 2015 bude spojen i s vylepšením reklam na základě toho, jaké aplikace používáme a jaké weby mimo Facebook navštěvujeme.
Základy soukromí
Tato sekce nabízí interaktivní průvodce, pomocí nichž dostanete odpovědi na časté dotazy týkající se možností nastavení soukromí vašich informací. Dozvíte se z nich například o možnosti odebrání či schválení označení, ukončení přátelství a blokování nebo o tom, jak u každého svého příspěvku vybrat určitý okruh uživatelů. Všechny informace jsou dostupné ve 36 jazycích. Základy soukromí jsou zkrátka nástrojem k tomu, aby vám pomohl zajistit, že svůj obsah sdílíte opravdu jen s lidmi, se kterými ho sdílet chcete. Navíc jsou teď kratší a jasnější, takže se vám budou lépe číst.
Využijte facebook na maximum
Neustále dochází k vylepšování funkcí aplikací a služeb, které lidem slouží k tomu, aby byli v kontaktu s lidmi, místy a dalšími věcmi, na kterých jim záleží. Již nějakou dobu Facebook pracuje na nových produktech, s kterými přináší i vysvětlení, jak služby fungují v co nejsrozumitelnější formě. Hlavními tématy vylepšení jsou:
Přátelé v okolí
Díky funkci oznámení polohy dáváte lidem nejen vědět, kde se nacházíte. Můžete se i lépe spojit s lidmi, kteří se zrovna nachází na stejném místě a získat další relevantní informace spojené s vaší polohou. Například si budete moct zobrazit jídelní lístky okolních restaurací nebo aktualizace od přátel v dané oblasti. Momentálně je tato funkce dostupná v některých oblastech, avšak v plánu je její rozšíření do všech oblastí.
Pohodlnější podmínky pro nakupování
Ve fázi testování je tlačítko Koupit, které lidem pomáhá objevovat a nakupovat, aniž by museli opouštět Facebook. Pracuje se také na nových způsobech zjednodušení a zabezpečení transakcí.
Použití získaných údajů
Aneb zjistěte, jak jsou použita získaná data. O oprávnění pro přístup k údajům o poloze vašeho telefonu facebook žádá, když vám chce poskytovat volitelné funkce (oznámení polohy, přidání polohy do příspěvku apod.).
Spolupráce napříč facebookovými aplikacemi
Za posledních pár let se Facebook rozrostl a nevlastní jen socilní síť, nýbrž i jiné aplikace, z kterých se snaží propojit data tak, aby to mělo pro uživatele užitek a zlepšovalo mu to práci v nich. Pokud se například nemůžete přihlásit ke svému účtu na Instagramu, pak svoje heslo můžete obnovit pomocí údajů z Facebooku. Žádné z aktualizací nemění závazky, které musí Instagram, WhatsApp a další společnosti dodržovat v souvislosti s ochranou vašich informací a soukromí.
Lepší možnosti nastavení zobrazovaných reklam
Facebook byl upozorněn, že je někdy dosti obtížné nastavit typ reklam, které se vám zobrazují nebo je naopak nechcete zobrazovat, jestliže používáte různá zařízení a prohlížeče. Tak například pokud jste v minulosti ze svého počítače odmítli zobrazování konkrétního druhu reklamy, tato volba se nejspíš u reklam zobrazovaných ve vašem telefonu neprojevila. Spousta lidí používá pro přístup k Facebooku několik telefonů, tabletů nebo prohlížečů. Mělo by tedy být snadné nastavit jednu volbu pro všechna zařízení. Prostřednictvím organizace Digital Advertising Alliance budete mít na Facebooku možnost zrušit zobrazování reklam na základě vámi používaných aplikací a webů. Pomocí ovládacích prvků pro iOS a Android můžete stejnou volbu učinit i na příslušných zařízeních. Jakmile uvedete, že tyto typy reklam nechcete vidět, toto nastavení se automaticky použije ve všech zařízeních, která pro přístup na Facebook používáte. V současnosti zavádí Facebook možnosti upřesnění předvoleb pro reklamy i v dalších zemích (Austrálie, Kanada, Francie, Německo, Irsko a Velká Británie).
Hlavním ohniskem změn je ochrana soukromí a respektování přání a práv uživatelů. Facebook věří, že tyto změny budou ku prospěchu a rychle se rozšíří napříč celou uživatelskou základnou. Myslíte si, že zaboduje?
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...