Proč inzerovat na Microsoft Ads?
Microsoft Advertising (známý také jako Bing Ads) je reklamní systém, pomocí kterého můžete inzerovat ve vyhledávačích Bing, Yahoo, DuckDuckGo a dalších.
V ČR je trojkou na poli vyhledávačů za Google a Seznam. Má přibližně 5% podíl na počtu vyhledávání.
Na první pohled žádná sláva, říkáte si, ale v následujících řádcích si ukážeme, že inzerce na Microsoft Bing může být pro mnohé inzerenty užitečná. Oproti Google Ads má totiž některá zajímavá specifika, která můžete při správě PPC kampaní využít.
Jaké možnosti Microsoft Ads nabízí?
Z pohledu typu kampaní a jejich způsobu doručování inzerce uživatelům nabízí Microsoft Ads prakticky stejné možnosti jako Google. Má všechny základní druhy kampaní, které znáte z Google Ads. Podporuje jak vyhledávací, tak obsahovou síť.
Marketingové pracovníky potěší fakt, že i rozhraní obou systémů je podobné. Pokud znáte prostředí Google Ads, zorientujete se velmi rychle i v Microsoft Ads.
Drobné rozdíly tu ale jsou. Některé vám budou pít krev. Microsoft Ads například neumí pracovat s českými korunami, takže i ryze české účty musíte spravovat v eurech nebo dolarech. Čeština chybí i v nastavení jazyka. Systém se také tvrdě brání, když chcete vyloučit obsahovou síť z vyhledávacích a shopping kampaní.
Potěší naopak například chytřeji nastavený časový rozvrh reklam. Ten od Microsoftu bere v potaz časová pásma, respektive polohu uživatele.
Drobných rozdílů je celá řada a není cílem článku je podrobně vypsat. Důležité je, že hlavní funkce jsou na Bingu stejné jako Ads a nestane se vám, že byste nedokázali nastavit vyhledávací kampaň, protože něco funguje úplně jinak, než jste zvyklí z Google a Seznamu.
Import kampaní z Google Ads je jednoduchý, ale...
Nejen, že typy kampaní i rozhraní je stejné jako znáte z Googlu a Skliku, ale Google kampaně si můžete do Microsoft Ads naimportovat, takže je nemusíte vytvářet od nuly. No skvělé. Ale nejásejte předčasně, importem neprojdete vždy jako nůž máslem.
Import je sice opravdu jednoduchý a rychlý, má ale své mouchy. Bezproblémový je většinou import searchových kampaní. S těmi si systém poradí a vytvoří vám identické kopie, včetně nastavení.
Ne vždy si ale poradí s automatickými strategiemi. Proto si každou takovou kampaň po importu zkontrolujte, zda je všechno tak, jak chcete. Problémy se vyskytují u nastavení CPC i na úpravách nabídek. Případně se vám pokazí hodnoty bidů kvůli měně (Bing neumí české koruny).
Kampaně v nákupech a Pmax kampaně doporučujeme neimportovat, ale nastavovat ručně přímo v Microsoft Ads. Potkává se zde jak riziko špatného importu strategie, tak problém s importem feedů z Merchant centra.
U importů můžete nastavit pravidelné opakování. Veškeré změny, které na Google provedete se vám propíší i do Microsoft Ads. To je výhodné ve chvíli, kdy potřebujete šetřit čas. Nemusíte to stejné nastavovat dvakrát.
Zároveň si můžete nastavit frekvenci importů a co všechno chcete importovat. Doporučujeme si možnosti importu projít a pečlivě vybrat, co chcete do importu zahrnout. Například CPC a rozpočty kampaní budete chtít mít na Bingu nižší než máte na Google.
Výhody Microsoft Ads oproti Google Ads
Být menší není vždycky na škodu. Méně inzerentů na Microsoft Ads ve srovnání s Google Ads totiž znamená menší konkurenci a tedy nižší ceny za proklik. Je poměrně běžné, že CPC na Bingu je oproti Google Ads i poloviční.
Menší konkurence může znamenat i to, že zatímco na Google s vámi o místo na slunci a prvních pozicích bojují v aukcích desítky firem se stejnými výrobky, na Microsoft Ads můžete ve svém segmentu inzerovat jen s pár konkurenty nebo klidně úplně sami. Výsledkem je tedy vyšší vizibilita za méně peněz. Firmy se nemusí bát, že je další inzertní síť finančně vysaje. Microsoft Ads jde v českém prostředí provozovat poměrně levně.
Se svou PPC reklamou se navíc vymaníte ze zajetí Google. Ne že by na Google bylo něco špatného, ale určitě se hodí inzerovat i v Microsoft ekosystému.
Bing je totiž výchozím vyhledávačem v mnoha produktech Microsoft a někteří uživatelé fungují pouze v něm, například jde o defaultní prostředí pracovních počítačů v některých firmách. A znáte to, když nejde hora k Mohammedovi, musí Mohammed k hoře.
Otevřou se vám nové možnosti cílení, které na Google Ads nemáte. Microsoft vám k inzerci nabízí například publika ze sítě LinkedIn. Využít můžete cílení na konkrétní pozice, obory nebo firmy. I když zatím jsou tato publika efektivně využitelná spíše v inzerci na zahraničních trzích.
Starší, vzdělanější a bohatší uživatelé
Zatímco výhodou Googlu je masovost a s tím spojená shodnost jejich uživatelů s průřezem běžné populace, Microsoft Ads má lehce specifické publikum.
Jeho uživatelé jsou v průměru starší (průměrný uživatel je ve věku 45 let), oproti většinové populaci má větší procento uživatelů Microsoft Ads vysokoškolský titul, má nadprůměrný příjem a žije v manželství. Podle amerických statistik, když na internetu nakupuje uživatel Microsoft Ads, tak utratí v průměru o 35 % více než uživatel Google.
Pokud jsou vaší cílovou skupinou „bílé límečky“, tak na Microsoft Ads máte větší šanci na ně svojí reklamou zacílit. Vyhledávač má zajímavý potenciál pro B2B marketing, protože na pracovních počítačích se častěji používá Windows a Bing jako vyhledávač. Také je díky demografii uživatelů zajímavý pro segmenty dražších produktů s dlouhým nákupním procesem, typicky třeba automobily, reality, cestování, zdraví, technologie.
Při inzerci v zahraničí je Microsoft Ads nutností
Do reklamní sítě Microsoft patří celá řada vyhledávačů. Nejde jen o nejznámější Bing a Yahoo. V některých zemích mají zajímavé podíly vyhledávače jako DuckDuckGo nebo Ecosia. A do ekosystému Microsoft patří i celá řada dalších produktů.
Zatímco v ČR máme lokální vyhledávací dvojku Seznam, celosvětově je touto dvojkou ve většině zemí právě Microsoft Ads. Na desktopu je celosvětově jeho market share okolo 10 %. Například v Německu je jeho podíl na trhu na podobných hodnotách, jako má v Česku právě Seznam. Slušné postavení má i na dalších významných evropských trzích jako Francie nebo Velká Británie. A takový podíl na trhu už nemůžete ignorovat, podobně jako v ČR neignorujete Seznam.
Shrnutí
Microsoft Ads nabízejí několik výhod oproti Google Ads, včetně nižší konkurence, lepší integrace s ekosystémem Microsoft nebo přesnějšího cílení na uživatele. Tyto výhody mohou pomoci inzerentům dosáhnout v PPC inzerci dobrých výsledků i s menším rozpočtem a efektivněji oslovit specifické skupiny uživatelů.
FEO je certifikovaným partnerem Microsoft Ads.
Uvažujete o inzerci v Microsoft Ads? Rádi vám s ní pomůžeme.
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...