Přijde Vám vyplňování EAN kódů zbytečné?

4 min čtení

Pokud používáte k propagaci svých produktů Nákupy Google, měli byste zpozornět.

K tomu, aby mohl Google začít zobrazovat Vaše výrobky, potřebuje o nich mít všechna důležitá data, která tyto výrobky specifikují. Tato data se nahrávají do nástroje Google Merchant Center, díky kterému pak můžete své zboží zveřejňovat v Nákupech Google a jiných službách Google.

Nákupy Google

Google bude vyžadovat kódy EAN u většiny produktů

Kódy EAN dosud mohly, ale nemusely být součástí informací, která se týkala propagovaného zboží. Dosud byly kódy EAN striktně vyžadovány pouze u produktů ze seznamu 50 značek (např. Adidas, Apple, Canon, Microsoft aj.), pokud jste své zboží identifikovali alespoň dvěma ze tří značek (mpn, brand, gtin) nebo případně využili element identifier_exist nastavený na FALSE, nebyl se zobrazením produktů problém. Avšak od 16. 5. tohoto roku bude Google vyžadovat kódy EAN u všech produktů, které je mají přiřazené od výrobce.

Co se tedy stane, když nebudete mít 16. 5. u svých produktů ve feedu uvedené kódy EAN, přestože zboží EAN přiděleno má?
To nejhorší. Google všechny tyto produkty zamítne a přestane na ně zobrazovat reklamy.

Výjimky

Jak je zřejmé z výše popsaného i z pravidel Google, změna se nedotkne těch produktů, které EAN nemají přiřazený výrobcem. U těchto produktů bude stačit i nadále uvést značku a kód MPN (číslo dílu výrobce). Tohoto pravidla se také nemusíte bát v případě, že prodáváte ručně vyrobené či retro výrobky.

Jedinečné identifikátory produktu

Kódy EAN patří do skupiny jedinečných mezinárodně uznávaných identifikátorů produktu, které jsou označované zkratkou GTIN (Global Trade Item Number). Kromě nejrozšířenějšího kódu EAN se můžete na zboží z dovozu setkat také s kódy UPC (používané převážně v Severní Americe) nebo JAN (Japonsko). Na knihách většinou bývá uveden kód ISBN, mezinárodní standardní číslo knihy. Všechny tyto kódy lze použít v produktových datech prostřednictví atributu GTIN. U ISBN je potřeba dát pozor na starší čísla ISBN-10, která je potřeba převést na nový kód ISBN-13.

Jak najít kód GTIN?

  • Nejpřesnějším zdrojem kódů GTIN je vždy obal produktu nebo jeho výrobce.
  • Pokud tento kód nenajdete, kontaktujte výrobce nebo distributora produktu a kód si vyžádejte.
  • K nalezení kódu můžete také využít stránku Porovnat ceny v Nákupech Google. Kód naleznete u požadovaného produktu v části Podrobnosti.
  • Kódy UPC či EAN můžete zkusit vyhledat na stránkách GTIN Info, kde je uvedeno velké množství vydaných identifikátorů produktů.
  • Kódy ISBN naleznete na adrese ISBNdb.com nebo v Knihách Google.

Uvedení kódů EAN v produktových informacích je samo osobě prospěšné i bez zavedení nějaké povinnosti. Googlu to napomáhá lépe pochopit, co přesně prodáváte. Díky těmto kódům může zvýšit výkon reklamy tím, že k produktu přidá významné detaily a poskytne uživatelům reklamu relevantnějším způsobem. To také povede k tomu, že bude vaši reklamu možné zobrazit na více místech na Googlu, YouTube a na stránkách partnerů. Sám Google uvádí, že obchodníci, kteří ke svým produktům přidali kódy EAN, zaznamenali nárůst míry konverze až o 20 %.

Zdroj: Nápověda Google Merchant Center

Zpět nahoru