Nejvíce uživatelů mezi sociálními sítěmi v Česku má YouTube a Facebook

3 min čtení

Nejoblíbenějšími sociálními sítěmi v Česku jsou stále YouTube a Facebook. Vyplývá to z průzkumu AMI Digital Index, který v únoru letošního roku realizovala agentura AMI Digital ve spolupráci se společností STEM/MARK.

Podle tohoto únorového průzkumu YouTube zná a navštěvuje 94 % lidí s přístupem k internetu. Těsně v závěsu je Facebook, který využívá 93 % uživatelů internetu.

Podle počtu registrovaných uživatelů jsou na třetím a čtvrtém místě specifické sítě Spolužáci s 81 % a Google+ s 74 %. Je ale otázkou, kolik z těchto registrovaných uživatelů aktivně tyto sítě využívá. Lakonicky to okomentoval ředitel agentury AMI Digital Vladan Crha, podle kterého tyto dvě sítě fungují tak trochu ve vegetativním stavu.

Pátou nejsílnější sociální sítí je v České republice Twitter (30 %), na šestém místě pak následuje stále populárnější Instagram (25 %). Na sedmém místě se umístila profesní síť LinkedIn s 24 % uživatelů. V první desítce ještě najdeme Snapchat (8 %), Tumblr (5 %) a Swarm/Foursquare (4 %).

Procento uživatelů sociálních sítí

Podle průzkumu pouze 3 % uživatelů internetu nepoužívá žádné sociální sítě. Naopak tři čtvrtiny respondentů (76 %) uvedly, že sociální sítě navštěvují denně nebo téměř denně a dalších 12 % uživatelů sleduje sociální média alespoň několikrát týdně.

Průzkum ukázal především obecný posun k obrazovému obsahu sociálních médií a k vizuálním formám komunikace. To se projevuje v rychle rostoucí oblibě Instagramu nebo Snapchatu mezi českými uživateli.

Sociální sítě už dávno neslouží jen pro účely propojování fyzických osob a jejich interakci. Čím dál více firem zjišťuje, že díky sociálním sítím se jim otevřel nový komunikační kanál a že aktivní využívání sociálních sítí přináší nesporně spousty výhod. Stejně jako se na sociálních sítích prezentuje každý uživatel, měly by se prezentovat i společnosti. Jak využívat sociální sítě pro firemní účely se můžete dočíst zde.

Zdroj: Marketingové noviny.cz


Využíváte sociální sítě naplno? Pokud si nejste jisti, co se sociálními sítěmi dělat a jakou strategii zvolit, napište nám.

Zpět nahoru