Marketingové Back to School - dvě akce ve třech dnech. Co jsme si odnesli?
Třetí zářijový týden byl pro mě ve znamení vzdělávání. Nejprve jsem ve čvrtek odpoledne zavítala na pražské Seznam.cz Forum 2019 a následně jsem v sobotu absolvovala brněnskou konferenci E-commerece Day. Na obou akcích se v publiku objevovali jak zástupci agentur, tak freelanceři, ale především provozovatelé e-shopů. Témata byla tedy různě odborná. Zejména na E-commerce Days, kde byla možnost navštívit i workshopy. Od základních tipů a rad, jak si poradit s bannery v Canvě až po složitější workshopy například na téma Data Studio.
Seznam Forum 2019 se točilo hlavně kolem obsahových kampaní, růstu brandu, mobilní reklamy, ale i dat pro perfektní cílení. Mezi nejzajímavější bych zařadila i půlhodinku Oty Klempíře nazvanou Srdce nemožného, v níž srhnoval svou spolupráci na politických kampaních. Nejvíc mě však oslovila poslední přednáška Pavola Lukáče, který popisoval kampaně pro XXXLutz, na které dostali rozpočty běžně určené pro letáky. Cílem reklamy však nebylo prodat online, ale dostat potenciální zákazníky na prodejnu. Já si z toho odnesla minimálně několik tipů, jak pracovat s bannery v segmentu nábytek a také informace, jak zákazníci při nákupu nábytku uvažují. Poslední dobou se o online marketing zajímá čím dál víc e-shopů z tohoto segmentu a klienty zaměřené na vybavení domácnosti máme ve FEO zastoupené stále větším procentem.
Z E-commerce day mohl být návštěvník pro začátek malinko rozpačitý kvůli špatně zvládnuté registraci na workshopy, ale vše pak zachránila skvělá úvodní přednáška Daniela Višňáka z X-hokej.cz na téma Čím se v dnešní době s e-shopem odlišit. Rozespalí a dlouhým čekáním unavení sobotní zájemci o novinky z online marketingu dostali naprosto přesný návod, jak obsahově řešit web, jak na reklamace a jak komunikovat se zákazníky skoro 24/7. Nejvíce mě pobavilo, když Daniel vysvětloval, že v některých případech je jejich cílovkou i maminka či babička nadějného hokejisty, a proto jsou jejich detaily produktů textovány velmi podrobně, doplněny o fotografie při používání sportovní výbavy i doporučeními odborníka. Myslím, že stojí za to na web mrknout a inspirovat se jak na to.
Podzimní část konferencí nám teprve začíná, tak uvidíme jak vysoko nebo nízko první zářijové akce nasadily laťku. Každopádně se já i marketingový tým FEO těšíme na další dávku novinek a tipů, jak dělat naši práci co nejlépe.
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...