Jaký byl Reshoper 2019?

Publikováno

Konferenční rok 2019 odstartovala rovnou jedna z největších akcí. Ještě loni pod hlavičkou Ecommerce Expo, letos s novým kabátkem… Reshoper 2019.

Než se poohlédnu za samotnou akcí, tak bych rád vyseknul poklonu za datablog, který Jindra Fáborský s týmem postupně plnil již před akcí samotnou a za mě je to úžasná sonda do české e-commerce. Opřeli se do témat jako rychlost webu, e-mailing nebo sociální sítě. Na datech spolupracovali například s Dataweps nebo Marketing Minerem a jedná se o unikátní studie. Doporučuji všem, které problematika zajímá.

K samotné akci. Loni se konference točila primárně kolem témat expanze do zahraničí. Letošní téma konference Reshoperu byl Strategický rozvoj eshopu. A vše se točilo kolem něj. Bohužel jsem nestihl všechny přednášky, ale naštěstí to můžu dohnat na videích, která budou k dispozici. Za ně díky!

Ale co jsem stihnul, tak stálo za to. Témata to byla opravdu výživná. Jen jsem měl u některých přednášejících (a nejvíce asi u Honzy Kvasničky) pocit, že by rádi hovořili déle než 25 vyhrazených minut.

Zrovna Honza měl téma, které by se dalo rozebírat hodiny. Kompetenční matice, checklisty na kontrolu a jejich postupné doplňování o anomálie, že získat zpětnou vazbu se dá skvěle na teambuildingu po dávce alkoholu... :)

Honza se o svou kompletní přednášku podělil i na sociálních sítích a poprosil o sdílení odkazu. Tak tady to je

Jindra Fáborský mluvil o tom, jestli se mají e-shopy snažit adoptovat každou novinku v marketingu jako první. Některá data mě samotného překvapila, u některých jsem to čekal. Jindra mluvil o Instagramu a to o IG TV a Insta stories. Zabrousil na novou sociální síť TIK TOK a nebo třeba k 360 stupňovému videu, push notifikacím, chatbotům a Google AMP.

U posuzování bylo vycházeno hlavně z pohledu monetizace a rentability jednotlivých aktivit a dopadlo to tak, že Jindra doporučil dvě a to: Instagram Stories a Youtube Community.

Další přednáška byla hodně o číslech a datech a měl ji Radek Hudák ze Shoptetu. V rámci své půlhodinky analyzoval největší e-shopy běžící na Shoptetu a poodkryl i další data z kuchyně. Z nich vyplynulo, že větší návštěvnost z organiku přivádí Google a to s docela slušným náskokem. Zároveň zmiňoval, že čím větší e-shop, tím větší podíl mají nákupy z mobilu a zároveň je vyšší i návštěvnost z mobilů.

A jak vypadala návštěvnost největších e-shopů z pohledu tržeb na Shoptetu?

Poslední přednáška, kterou jsem stihnul celou byla ta od Petra Bureše z uLab, který rozebíral rostoucí cenu internetové reklamy a jak se k tomuto problému postavit. Jedná se o aktuální téma a ve svých účtech to také zaznamenáváme. Příčinou je hlavně ostřejší souboj ve vyhledávačích.

Přímými konkurenty “speciálek” a menších e-shopů jsou v inzerci obři typu Alza a Mall, ale přidávají se i srovnávače zboží jako Heuréka, Glami nebo Favi, kteří celý inzertní prostor prodražují.

Petr ukázal i reálné příklady, jak se vyšší cena projevuje přímo v jejich účtech:

Jak s konkurencí bojovat? Podle Petra si musí provozovatel každého e-shopu položit zásadní otázku: Proč by zákazníci měli nakoupit právě u něj. Z toho pak vyjít v definici vlastního USP (unique selling proposition). USP se musí opírat o opravdové potřeby a přání zákazníků. Dobré je vycházet například z recenzí na nákup. Pozor, při utváření USP je potřeba dát stranou vlastní ego a přiznat si, jak se věci opravdu mají. Lidi zajímá uvěřitelnost a reálnost. Celá přednáška je nasdílená na uLabím blogu a určitě stojí za přečtení.

Více přednášek jsem nestihl, ale rád je dokoukám na videu. Na závěr musím vyzdvihnout celkovou organizaci akce. Expo samo osobě udrželo loňskou kvalitu a je ve finále závislé na kreativitě přihlášených “stánkářů”.

A bylo toho opravdu hodně k vidění. Konzultace dostaly více prostoru, vždy když jsem prošel kolem stánku Marketing Mineru, tak tam bylo plno, u Seznamu i Shoptetu byl neustále pohyb hloučku lidí…

Takže závěrem… akce opravdu povedená, pro organizátory palec nahoru a klobouk dolů a pro svou cílovou skupinu - eshopaře - určitě jedna z povinných akcí. Kdo letos nebyl, tak příští rok už nevynechat.

A jsem moc zvědavý na srovnání s letošním Czech On-line Expo. Laťka je nastavena vysoko :)

autor
Head of marketing

Získávejte důležité informace včas

Jednou za pár týdnů Vám pošleme přehled událostí z digitálního světa. Odhlásit se můžete kdykoli.