Jaké novinky se chystají na Heurece prozradila konference PPC Bee

Publikováno

Minulý týden jsme se účastnili prvního setkání z plánované série akcí - PPC Bee Partners Talks. Úvodním partnerem tohoto formátu byla Heureka respektive dva její speakři, kteří byli doplněni řečníky přimo z PPC Bee. Přednášky se věnovaly inzerci na Heurece, práci s XML feedy a novinkám ze světa PPC Bee.

Konferenci zahájila Alex Čermáková, šéfka content oddělení Heureka.cz. Zopakovala klíčový význam a funkci základních elementů z feedu CATEGORYTEXT, PRODUCTNAME a PARAM. a přidala novinky. Za nejdůležitější z přednášky považuji nové povinné parametry u sekcí Móda a Nábytek.

U kategorie Fashion jde konkrétně o barvu, velikost a materiál. Barvu lze uvádět i podrobněji (námořnická modrá), taktéž lze i konkretizovat materiál a zastoupení (70 % bavlna, 30 % elastan). Kličový je u módy obrázek. Z dat Heureky je zřejmé, že nekvalitní fotografie, fotky složeného, či jinak neoptimálně vykresleného oblečení mají velký vliv na CTR produktu.

U nábytku jsou povinné parametry velikost, barva a materiál. Předpokládané datum, kdy začnou být parametry nutností pro zařazení nabídek do katalogu, je nyní duben až květen. Heureka bude včas a dopředu tyto změny anoncovat.

Druhým řečníkem v pořadí byl Michal Buzek, taktéž z Heureky, kde je šéfem BI. Michal prezentoval práci s daty v Heurece a jejich dopad, který by měl vést ke zlepšení dlouhodobého vztahu s inzerenty prostřednictvím nových datových přehledů a analýz.

Díky Michalově prezentaci bych doporučil inzerentům používat nový report Přehled o výkonu a nákladech, kde mají možnost vidět sledované metriky z biddingu i nebbidovaných položek zvlášť. To je významná změna oproti klasickému reportu v sekci Statistiky. Report nespárovaných produktů fungující na principu stejného EANu pomůže s párováním, resp. správným obsahem PRODUCTNAME.

Nejzajímavějšími novinkami prezentace byl připravovaný přehled Chybějících produktů, který eshopům identifikuje příležitosti ve smyslu potenciálního sortimentu se zajímavou prodejností. Předpokládané spuštění je v nejbližší době. Konektor pro Data studio by měl spatřit světlo světa v listopadu. Heureka též vyvíjí analytický nástroj, obsahující data ze všech devíti zemí jejího působení, což může být zajímavé pro některé vícejazyčné e-shopy.

Ondřej Bartas, spoluzakladatel PPC Bee a hlavní vývojář, prezentoval využití nástroje pro PLA a DSA kampaně. Posluchači měli možnost na praktických postupech vidět, proč prostředí PPC Bee nabízí flexibilnější a sofistikovanější práci s těmito kampaněmi oproti prostředí Google Ads. Konkrétně se jedná o lepší výběr produktů určených k inzerci a účelnější strukturu kampaní či sestav. Díky tomu máme možnost univerzálnějšího použití např. v situaci měnících se inzerovaných kategorií produktů a dále lepší reporting či nastavení ceny za proklik. A samozřejmě úspora času. Blízkou novinkou je aktualizace produktů až 24x za den v Merchant Centru oproti standardní jednodenní.

Blok přednášek uzavíral vedoucí performance týmu Martin Zítek prezentací o CSS programu. Martin podrobně popsal výhody a nevýhody inzerce přes některého z partnerů. Druhou část přednášky věnoval přiblížení spolupráce s Heurekou coby CSS partnerem.

Mezi výhody patří systém slev závislý na objemu investic. Možnost kontroly a celková transparentnost, kterou ostatní patrněři nemusí nabízet, což platí také v případě bezpečnosti - Heureka nemá přístup k vaším datům ani Google Ads účtům. Veškeré změny se dějí jen na straně klienta v rámci jeho inzertního účtu, čili má vše pod kontrolou a není omezen ve svých rozhodnutích. Nevýhodou je tedy vstup třetí strany a ztráta Google CSS supportu.

Celou prezentaci si můžete stáhnout zde.

 

autor
PPC Specialist

Získávejte důležité informace včas

Jednou za pár týdnů Vám pošleme přehled událostí z digitálního světa. Odhlásit se můžete kdykoli.