Jak zabezpečit firemní profil na Facebooku

5 min čtení
Kateřina Kašíková
Kateřina Kašíková Social Media Specialist

Stále častěji se objevují zoufalé komentáře o hacknutých a smazaných firemních účtech nebo stržených částek za reklamu, která ani neběžela. Správně zabezpečený firemní profil vám nejen sníží riziko napadení účtu, ale může pomoci i proti časté blokaci reklam. A pokud někdo váš účet skutečně napadne, správné zabezpečení vám pomůže při komunikaci s FB podporou.

Pojďme se podívat na to, jak si zabezpečit váš facebook, a snížit riziko napadení. Začneme u vašeho osobního profilu.

  • Reálné jméno a fotka

Jako profilový obrázek používejte reálnou fotku a stejně tak jméno a příjmení. Facebook potřebuje, aby jste pro něj byli co nejtransparentnější. Proto tam vystupujte za svoji osobu.

  • Dvoufázové ověření

Nastavte si dvoufázové ověření. Mělo by být v dnešní době už automatické pro každého uživatele nejen na FB, ale realita je bohužel jiná. Ukazuje se, že většina napadených účtů je právě přes účty, které jsou bez dvoufázového ověření.

Proč dvoufázové ověření?

Pokud se vám někdo nabourá do osobního profilu, jednoduše se dostane i do celého Business Manageru (BM). A pokud bude hacker rychlejší než vy, může být zablokovaný celý BM i pro ostatní správce. 

Ale pozor, jak už to bývá, dvoufázové ověření na FB je tak silné, jako jeho nejslabší článek. V tomto případě e-mail, kterým jste si FB zakládali. Pokud je to e-mail ze základní školy, kde heslo je jméno123 a nemáte nastaveno dvoufázové ověření, tak asi tušíte, že jste opět na začátku. 

Ujistěte se, že máte silné heslo a dvoufázové ověření i ve vašem e-mailu. A pokud používáte správce hesel, tam je potřeba mít dvoufázové ověření také.

Kde si na FB nastavit dvoufázové ověření?

Jak na zabezpečení v Business Manageru?

Osobní profil máme zabezpečený, posuneme se k tomu firemnímu.

  • Založte si Business Manager

Pro drobnou inzerci se dá sice použít jen tlačítko “propagovat”, ale FB doporučuje i pro tuto inzerci mít založený BM. V BM snadno propojíte vaše FB stránky, reklamní účty, katalogy, pixel atd.. 

Všechny ochrany a ověření pak mějte zapnuté právě v BM.

Pro zapnutí dvoufázového ověření pro všechny uživatele přejdete v BM do Nastavení firmy > Informace o firmě > Možnosti firmy > Dvoufázové ověření a zde vyberete možnost “Všichni”
Tím si pojistíte, že všichni, kteří mají přístup do vašeho BM musí mít zapnuté dvoufázové ověření u osobního profilu.

  • Mějte minimálně 2 správce v BM 

V BM mějte minimálně 2 správce. Pokud jeden ze správců bude zablokován, máte pojistku, že o váš BM a připojené reklamní účty a stránky nepřijdete nadobro. “Odblokování” profilu zpravidla nebývá v řádu dnů, většinou jsou to týdny nebo i měsíce a určitě nechcete, aby vaše reklamní účty a kampaně byly bez dohledu. Nemluvě o tom, že právě druhý správce v BM vám může celý BM zachránit.

  • Ověřte totožnost profilu 

Pokud se vaše inzerce pohybuje v oblasti politiky, voleb a sociálních témat, potom je pro vás ověření totožnosti povinné. Nicméně doporučení pro ostatní inzerenty zní - ověřit totožnost tak jako tak. Budete pro FB transparentnější a pokud bude váš účet zablokovaný/napadený, můžete tím urychlit proces komunikace s FB podporou. 

  • Ověření firmy 

Pokud chcete udělat pro zabezpečení vašeho firemního profilu maximum - ověřte firmu. Z pohledu FB, je tohle maximum, co můžete udělat. V BM se přepnete do Centra zabezpečení, kde spustíte ověření firmy.

Budete muset doložit výpis z obchodního rejstříku nebo živnostenské oprávnění. Dále FB kontroluje, zda máte k firmě přístup - to proběhne skrze ověřovací kód a v poslední řadě musíte mít ověřenou doménu.

Pár tipů na závěr:

  • Pravidelně kontrolujte, kdo má k vašemu BM přístupy.
  • Mějte v BM nastavených více karet. Když jedna vypadne, máte pojistku, že se reklamy nezastaví a poběží dál.
  • Pokud chcete mít větší kontrolu na kreditem, můžete si nastavit limit účtu na výdaje. Budete mít 100% jistotu, že neutrácíte více než máte nastaveno. Pár dní před koncem limitu vám přijde notifikace a vy limit navýšíte. Takže se nemusíte bát, že se vám kvůli opomenutí reklamy zastaví.
  • Pokud chcete mít klidné spaní a nad vaším rozpočtem mít ještě větší kontrolu, nastavte si automatická pravidla a notifikace. Pokud máte pravidelný denní rozpočet, př. 6000 Kč, nastavte si pravidlo, že pokud denní limit překročí 6000, přijde vám upozornění na FB / e- mailu a vy tak můžete obratem kampaně zkontrolovat. Tato automatická pravidla vám můžou v reálném čase odhalit nějakou nepříjemnost v podobě vyluxovné karty, dřív než bude pozdě.

 

Zpět nahoru
Kateřina Kašíková