Jak probíhá úvodní workshop ve FEO aneb první krok k novému e-shopu
Klienti přicházejí s různými důvody, proč chtějí nový e-shop na míru. Jde o velký a důležitý krok, který mají většinou dobře rozmyšlený. Přesto je nutné pořádně nahlédnout pod pokličku. Obvykle se proto na začátku celého vývoje koná úvodní workshop. Obě strany si totiž musí ujasnit základní informace a do hloubky pochopit problém, který aktuální webové řešení má a které má nový e-shop vyřešit.
Úvodní workshop má za cíl hlubší pochopení aktuálního stavu e-shopu nebo webu, ale i cílové skupiny, vize klienta a v neposlední řadě na něm probíhá i užitečný brainstorming. Mimo jiné se během workshopu ukáže, zda jsme s klientem ještě před zahájením projektu na stejné vlně.
Pokud vás workshop čeká v následujících dnech, ať už kvůli novému webu nebo například vizuální identitě, hoďte obavy za hlavu. Během workshopu je důležité, aby byli účastníci v dobré náladě a pohodě. Nemusíte mít strach, že vás někdo bude zkoušet z vašich znalostí. Primární je zjistit, co nejvíce informací o budoucím projektu.
Před začátkem celého sezení zpravidla klient dostane okruh otázek, které budeme na workshopu řešit. Zde nechávám na vlastní iniciativě klienta, zda si otázky bude chtít projít a připravit se, nebo půjde naslepo. Ani jedna z variant není špatně, každému vyhovuje něco jiného a my jsme připraveni na obě možnosti.
Samotné setkání probíhá zpravidla naživo v naší FEO zasedačce, ale velice rádi zavítáme i ke klientům na “jejich území”. Na začátku je dobré zbořit ledy rozehřívacími otázkami, aby se klient uvolnil a zároveň se i rozmluvil.
Na začátku setkání od nás tedy uslyšíte otázky podobné těmto:
• Popište mi pár slovy vaši společnost.
• Čím se zabýváte?
• Jaká je vaše funkce?
• Co od dnešního dne očekáváte?
Když je rozehřívací kolo za námi, jsou všichni účastníci workshopu obeznámeni s harmonogramem celého dne. Workshop je rozdělen na tři okruhy, v nich už se jde více do hloubky. Budeme si povídat o vašich zákaznících a cílové skupině, o vašem podnikání obecně a samozřejmě důkladně rozebereme aktuální řešení e-shopu. Abychom se navzájem poznali a co nejlépe pochopili váš byznys a vaše cíle, trvá workshop s přestávkami zpravidla jeden celý den.
Z délky někdy bývají klienti nervózní, ale hluchých míst a jednolitosti se bát nemusíte. Kromě zmíněných přestávek na kávu a oddych a obědové pauzy jsou do workshopu zařazeny činnosti, u kterých každý účastník může popřemýšlet sám a svou ideu rozvést s ostatními. Takovým příkladem je designová výzva.
Celý průběh se zaznamenává písemně a zpravidla také vytváříme audio záznam. Obojí slouží pro UX designéra k pozdějšímu vyhodnocení a k záznamům se během vývoje nového e-shopu vracíme. Ve vyhodnocení je souhrn zjištěných informací, závěry a také postřehy. Z vyhodnocení posléze plynnou další doporučené postupy pro projekt a jeho úspěšné dokončení.
Potřebujete e-shop, který prodává? Rádi vám s tím pomůžeme.
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...