Audit webu

  • Jdeme do hloubky, odhalíme příčinu problémů.
  • Doporučení vždy vychází ze zjištění od vašich zákazníků.
  • Naplánujeme kroky vedoucí k prokazatelnému zlepšení.

Kdy je vhodný audit webu

Pokud chcete zvýšit finanční výkonnost webu či e-shopu a efektivitu marketingu

Když na stránky posíláte lidi z placené reklamy, je důležité, aby se vám tato investice vracela v maximální možné míře. Audit použitelnosti pomůže odhalit příčíny problémů, díky kterým je možné zvolit nejlepší postup ke zvýšení výkonu a spokojenosti návštěvníků. Audit je vhodný jako první krok před vylepšováním webu, případně jeho redesignem.

Přínosy auditu webu

Opřete svá rozhodnutí o data nejen z uživatelského testování

Bez faktů a dat jsou rozhodnutí postavené na pouhých odhadech. Pro správné řešení problémů spojených s byznysem je však klíčové znát také problémy a potřeby uživatelů webu, proto získáváme informace přímo od nich.

  • Odhalíme skutečnou příčinu problémů, které na webu brzdí váš byznys.
  • Svá doporučení stavíme na datech získaných od relevantních lidí.
  • Díky analýze se dozvíte, kde přesně začít s vylepšováním webu.

Co získáte za výstupy

Analýza webu přinese hodnotné “aha momenty” a příležitosti, které posunou váš byznys kupředu

Návštěvníci mají na vašem webu různé úkoly, které se snaží vyřešit. My zjišťujeme, které části stránky jim při tom pomáhají a které jim to naopak stěžují. Při auditu proto získáte šanci otevřeně a bez cenzury vidět a slyšet jak uživatelé používají váš web a jak přitom přemýšlí.

Z auditu si odnesete:

  • nahlédnutí hlouběji do problematických oblastí, kterým je potřeba věnovat pozornost
  • zjištění, jak jednotlivé části webu naplňují potřeby a očekávání užívatelů
  • návrh postupu k vyřešení problému, kterým doporučujeme vylepšování začít
  • relevantní příležitosti, které po implementaci posunou váš byznys kupředu
  • cenovou nabídku na návrh zadání pro programátory a strategie měření pro vyhodnocování úspěšnosti řešení

Máte chuť posunout i váš byznys?

Líbí se mi, jak je celá UX změna vedena analytickým přístupem. Návrhy FEO testuje a mě jako klienta se snaží přesvědčit, ať se nespoléhám na hypotézy. Zároveň kladou důraz na postupné změny e-shopu, aby se na ně zákazník dokázal přirozeně adaptovat a přijal je pozitivně.

Dominik Píchal
jednatel e-shopu Grizly.cz
feo

Průběh auditu webu

Proces přizpůsobíme přímo pro váš web

Známe různé metody pro hledání řešení problémů. Neexistuje pouze jedna správná cesta, pro každý web může být efektivnější něco jiného. A my vám pomůžeme vybrat to nejvhodnější pro vás.

  • Audit webu trvá přibližně měsíc. Tuto délku ovlivňují použité metody výzkumu a bude upřesněna po úvodním setkání.
  • Cena auditu začíná na 45 000 Kč a odvíjí se od zjištění ze společného briefu, který určí další postup a rozsah práce.

Společný brief

Brief je zejména o poznávání se. Bude nás zajímat vaše vnímání problematických míst na webu, které chcete změnou vyřešit. My vám zase představíme blíže sebe, naše postupy a způsob práce. Určíme si také role a odpovědnosti v následujícím procesu.

1,5 h (cca) výzkumník, designér, klient
Podíváme se na web očima návštěvníků

Následuje návrh konkrétních metod výzkumu a upřesnění termínu a cenové nabídky.
Platba zálohy za audit webu.

Výzkum a analýza webu

Data získáváme od reálných zákazníků a doplňujeme je také o poznatky z webu, které zjišťujeme třeba pomocí nástrojů Google Analytics nebo Hotjar. Informace získané ze všech výzkumných metod pak vyhodnotíme a definujeme vhledy do chování uživatelů webu.

dle briefu výzkumník, designér
Podíváme se na web očima návštěvníků

Strategický workshop

V průběhu workshopu vám odprezentujeme zjištěné problémy a jejich příčiny. Společně pak problémům určíme prioritu dle náročnosti a přínosu jejich vyřešení. K prioritním problémům si definujeme tzv. designovou výzvu, která nám pomůže rozšířit obzory a najít nejlepší možné řešení.

4,5 h (cca) výzkumník, designér, klient
Podíváme se na web očima návštěvníků

Po workshopu

Nyní můžete učinit informované rozhodnutí o redesignu vašeho webu

Aby měl audit opravdu smysl, je potřeba uskutečnit i navazující kroky k řešení zjištěných problémů. My se postaráme o to, aby další cesta byla co nejsnadnější a nejpříjemnější, proto budeme celý projekt řídit a posouvat.

  • Do týdne od workshopu od nás dostanete výstupy z auditu spolu s cenovou nabídkou návrhu zadání pro programátory a strategií měření.
  • Jednotlivé práce na základě určených priorit naplánujeme tak, aby na sebe navazovaly a začaly co nejdříve přinášet výsledky.

Máte chuť posunout i váš byznys?

Počítáme s tím, že náklady na vylepšování se časem vrátí a odrazí se mimo jiné v ještě lepších výsledcích marketingu. Zákazníci, které na web z kampaní přivedeme, totiž snadněji nákup i dokončí.

Lukáš Křap
manažer marketingu a vedoucí prodejny Hakr Brno