Jak během 6 týdnů získat přes 400 nových fanoušků?
Jak zaujmout a rozpohybovat fanoušky na vašem FB profilu? Soutěž je jasná volba!
Výhrou nemusí být nejnovější iPhone nebo týdenní dovolená u moře, stačí dárkový poukaz nebo produkt z vašeho sortimentu. Lidé na Facebooku rádi soutěží, a proto jim uděláte radost i maličkostí. Samozřejmě, čím hodnotnější cena, tím je větší motivace k soutěžení a pravděpodobně si zajistíte i větší dosah.
Proto je potřeba nejprve si ujasnit, co od soutěže očekáváte a na základě toho stanovit cíle.
Cíl soutěže?
Očekávání našeho klienta Helia Sport bylo aktivovat současné fanoušky, oslovit nové a zvýšit povědomí o značce. Zadání druhé soutěže bylo specifičtější - oslovit konkrétnější cílovku (cyklo nadšence) a zároveň zvýšit návštěvnost stránek.
Jak jsme si se zadáním poradili?
Vzhledem k primárnímu cíli soutěže, aktivaci současných fanoušků, jsme zvolili jednoduchý koncept soutěže, který dokáže oslovit a motivovat nejvíce lidí. Soutěžilo se o 3 dárkové poukazy v hodnotě 500 Kč, což pro výherce znamenalo cenu dle vlastního výběru. Soutěžním úkolem byla obecná otázka, která nevyžadovala dohledání informace. Stačilo do komentářů napsat oblíbený sport a co ze sortimentu by si soutěžící za dárkový poukaz pořídil. Bylo tak velmi jednoduché se do soutěže zapojit.
Soutěžili jsme 14 dní a během nich zveřejnili 2 soutěžní příspěvky. Podle očekávání první příspěvek zaznamenal vyšší dosah i počet reakcí, druhý příspěvek měl upozornit na blížící se konec a oslovit poslední váhavce.
V druhé soutěži jsme měli za úkol oslovit konkrétnější cílovku - cyklo nadšence - a zároveň zvýšit návštěvnost e-shopu. Proto jsme celou soutěž zaměřili tematicky na cyklistiku. Od soutěžního úkolu po výhru. Výhrou byl cyklocomputer, který je dostatečně univerzální a zároveň pro danou cílovku atraktivní.
Abychom podpořili návštěvnost, otázka směrovala soutěžící na web. Úkol tedy zněl: “Do komentářů vypsat minimálně 4 značky cyklistických kol, které si na Heliasport.cz můžete zakoupit”. Soutěž opět trvala 14 dní.
Co soutěže přinesly v číslech:
Během soutěží se nám podařilo organicky oslovit více jak 17 000 uživatelů, kteří u soutěžních příspěvků nechali 1682 reakcí. Ty byly tvořeny z 754 liků, 685 komentářů a 243 sdílení. Od spuštění soutěží po jejich konec, tedy za necelé 2 měsíce, FB stránku Heliasport obohatilo nových 470 fanoušků. Zároveň se podařilo navýšit zobrazení Facebookové stránky o více jak 50 %.
Zvolené cíle byly splněny, dokonce přesáhly očekávání, takže s výsledkem soutěže jsme spokojeni.
Potřebujete také rozhýbat svou Facebookovou stránku?
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...