Jak během 6 týdnů získat přes 400 nových fanoušků?

Publikováno

Jak zaujmout a rozpohybovat fanoušky na vašem FB profilu? Soutěž je jasná volba! 

Výhrou nemusí být nejnovější iPhone nebo týdenní dovolená u moře, stačí dárkový poukaz nebo produkt z vašeho sortimentu. Lidé na Facebooku rádi soutěží, a proto jim uděláte radost i maličkostí. Samozřejmě, čím hodnotnější cena, tím je větší motivace k soutěžení a pravděpodobně si zajistíte i větší dosah. 

Proto je potřeba nejprve si ujasnit, co od soutěže očekáváte a na základě toho stanovit cíle.

Cíl soutěže?

Očekávání našeho klienta Helia Sport bylo aktivovat současné fanoušky, oslovit nové a zvýšit povědomí o značce. Zadání druhé soutěže bylo specifičtější - oslovit konkrétnější cílovku (cyklo nadšence) a zároveň zvýšit návštěvnost stránek.

Jak jsme si se zadáním poradili? 

Vzhledem k primárnímu cíli soutěže, aktivaci současných fanoušků, jsme zvolili jednoduchý koncept soutěže, který dokáže oslovit a motivovat nejvíce lidí. Soutěžilo se o 3 dárkové poukazy v hodnotě 500 Kč, což pro výherce znamenalo cenu dle vlastního výběru. Soutěžním úkolem byla obecná otázka, která nevyžadovala dohledání informace. Stačilo do komentářů napsat oblíbený sport a co ze sortimentu by si soutěžící za dárkový poukaz pořídil. Bylo tak velmi jednoduché se do soutěže zapojit.

Soutěžili jsme 14 dní a během nich zveřejnili 2 soutěžní příspěvky. Podle očekávání první příspěvek zaznamenal vyšší dosah i počet reakcí, druhý příspěvek měl upozornit na blížící se konec a oslovit poslední váhavce.

V druhé soutěži jsme měli za úkol oslovit konkrétnější cílovku - cyklo nadšence - a zároveň zvýšit návštěvnost e-shopu. Proto jsme celou soutěž zaměřili tematicky na cyklistiku. Od soutěžního úkolu po výhru. Výhrou byl cyklocomputer, který je dostatečně univerzální a zároveň pro danou cílovku atraktivní. 

Abychom podpořili návštěvnost, otázka směrovala soutěžící na web. Úkol tedy zněl: “Do komentářů vypsat minimálně 4 značky cyklistických kol, které si na Heliasport.cz můžete zakoupit”. Soutěž opět trvala 14 dní. 

Co soutěže přinesly v číslech:

Během soutěží se nám podařilo organicky oslovit více jak 17 000 uživatelů, kteří u soutěžních příspěvků nechali 1682 reakcí. Ty byly tvořeny z 754 liků, 685 komentářů a 243 sdílení. Od spuštění soutěží po jejich konec, tedy za necelé 2 měsíce, FB stránku Heliasport obohatilo nových 470 fanoušků. Zároveň se podařilo navýšit zobrazení Facebookové stránky o více jak 50 %. 

Zvolené cíle byly splněny, dokonce přesáhly očekávání, takže s výsledkem soutěže jsme spokojeni.

Potřebujete také rozpohybovat svou Facebookovou stránku? Rádi pomůžeme.

autor
Social Media Specialist

Získávejte důležité informace včas

Jednou za pár týdnů Vám pošleme přehled událostí z digitálního světa. Odhlásit se můžete kdykoli.