Google testuje výrazné změny v zobrazování produktových reklam
Google ve výsledcích vyhledávání testuje zobrazování reklam s produktovými informacemi v mnohem větším počtu než dosud zobrazuje. Zároveň to vypadá, že se Google definitivně rozhodl zobrazovat tyto reklamy i ve výsledcích vyhledávání obrázků.
Dvojnásobný počet výsledků produktových reklam
Podle webu ChannelAdvisor se v testovacím režimu zobrazuje na vrcholu výsledků vyhledávání 5 produktových reklam s „rozšířující“ šipkou (v pravém dolním rohu rámečku), na kterou když se klikne, rozšíří se počet výsledků až na 16.
Produktové reklamy před rozšířením:
Produktové reklamy po rozšíření:
Reklama s produktovými informacemi obsahuje obrázky a další informace týkající se konkrétních prodávaných produktů. Tyto reklamy se zobrazují ve vyhledávání Google a v Nákupech Google, a to na základě vyhledávacích dotazů uživatele. Obvykle se zobrazí buď 5 produktových reklam na vrcholu všech výsledků vyhledávání nebo 8 produktových reklam v pravé horní části stránky.
Pro inzerenty, kteří využívají produktové reklamy nebo jejich využití zvažují, je to určitě dobrá zpráva, protože by se jim tím zvýšila šance na zobrazení jejich reklam v těchto lukrativních výsledcích. Zajímavé by bylo také sledovat, jak by taková změna zahýbala s cenou za proklik (CPC) a mírou prokliku (CTR).
Nadšení z této novinky ale asi nebudou ti, kteří spoléhají na běžné organické vyhledávání a nakonec ani ti, kteří využívají textovou reklamu ve vyhledávání Google. Rozšířením produktových reklam by se posunuli níže ve výsledcích vyhledávání, a tím se samozřejmě stali méně viditelní pro uživatele.
Reklamy s produktovými informacemi si od svého vzniku získali velkou oblibu a není divu. Tyto reklamy vykazují mnohem větší míru prokliku než textové reklamy zobrazované na stejném místě. Podle Googlu inzerenti zaznamenali dvojnásobné až trojnásobné zvýšení standardní míry prokliku.
Zdá se, že jde zatím jen o velice omezené testování, a tak není vůbec jisté, jestli se Google rozhodne tuto novinku převést do běžného režimu. Každopádně ve vztahu k vývoji možnosti inzerce na Googlu je to určitě zajímavá zpráva
Produktové reklamy ve výsledcích vyhledávání obrázků
Další novinkou týkající se produktových reklam na Googlu je možnost zobrazení reklam ve vyhledávání obrázků. Upozornil na to web thesempost.com, který zaregistroval, že se produktové reklamy zobrazují na druhém řádku ve výsledcích vyhledávání obrázků.
Jak můžete vidět na obrázku, v produktových reklamách se zobrazuje pouze cena a název obchodu. Nezobrazuje se produktový název.
Možnost zobrazení reklam ve výsledcích vyhledávání obrázků ale nejspíš nebude dostupná ve všech zemích. Zatím to vypadá, že v USA už tuto novinku Google po období testování rozjel naplno. Uvidíme, jestli se produktových reklam ve vyhledávání obrázků dočkáme i u nás.
Zdroje: ChannelAdvisor, thesempost, Google
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...