Google přestane zobrazovat textové reklamy v pravém sloupci vyhledávání
V nejbližších dnech dojde k výrazné změně v zobrazování reklam ve vyhledávání na Googlu. Textové reklamy v pravém sloupci ve vyhledávání úplně zmizí. Naopak přibude jedna reklamní pozice na prvních místech ve vyhledávání.
Google potvrdil, že postupně začne po celém světě rušit zobrazování textových reklam v pravém sloupci ve vyhledávání. Zmizí tak všech osm reklamních pozic, které se v pravém sloupci zobrazovaly. Ve vyhledávání Googlu se nyní budou zobrazovat textové reklamy pouze na prvních a na posledních místech vyhledávání. Na prvních místech však dojde k rozšíření o jednu pozici, takže místo dosavadních tří reklam se teď budou moct zobrazovat čtyři reklamy, ale jen v případě vysoce komerčních dotazů. Na posledních místech se budou nadále zobrazovat nanejvýš tři reklamy.
Tato změna zapadá do trendu Googlu unifikovat zobrazení vyhledávání na desktopech s mobilním vyhledáváním, protože čím dál více hledání připadá na mobilní zařízení. A právě na mobilech se pravý sloupec nikdy nezobrazoval.
Co na pravé straně zůstává, to jsou Google Nákupy. Naopak se pro ně otvírá větší prostor. O tom, že Google testuje rozšířené zobrazování produktových reklam jsme vás nedávno informovali. V testovacím režimu se zobrazovalo na vrcholu výsledků vyhledávání 5 produktových reklam, které se po rozkliku na postranní šipku rozšířily o dalších 11 produktových reklam. Tehdy se však zobrazovaly i s textovými reklamami v pravém sloupci. Pokud ty zmizí, mohly by se produktovky rozšiřovat na pravé straně a ne na vrcholu vyhledávání.
Méně reklamních pozic a tím pádem větší konkurenční boj povede s největší pravděpodobností k vyšší ceně za proklik, obzvláště v silně konkurenčních oborech. Na druhou stranu, ti co budou na top pozicích, by mohli na tom vydělat. V okolí top reklamních pozic ubude konkurenční reklama a tím budou více vidět a to může vést k lepším výsledkům jejich reklam.
Zdroj: searchengineland.com, thesempost.com
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...