Google od května ještě více zvyšuje hodnocení ve vyhledávání stránkám, které jsou optimalizované pro mobily
Google už před rokem začal upřednostňovat ve výsledcích svého vyhledávače ty webové stránky, které jsou vhodně optimalizované k prohlížení na mobilech. K tomu použil nový „mobile-friendly“ algoritmus vyhledávání. Ten se v květnu dočká aktualizace, která má ještě více zvýšit hodnocení ve vyhledávání těmto stránkám.
Je potřeba zdůraznit, že zvýhodňování mobilně přívětivých stránek se týká pouze vyhledávání na chytrých telefonech. Stolních počítačů a ani tabletů se to nadále netýká.
Google od května začne nasazovat novou aktualizaci algoritmu výsledků mobilního vyhledávání, které zesílí pozici ve vyhledávání stránkám, které jsou optimalizované pro mobilní telefony. Samotný Google ještě větší zvýhodnění pro tyto stránky zdůvodňuje tím, že chce uživatelům poskytnout na jejich dotazy ty nejrelevantnější výsledky bez ohledu na to, přes jaké zařízení dotazy zadávali. Zároveň ale Google na svém blogu zdůrazňuje, že „mobilní přívětivost“ je jen jeden z mnoha faktorů, které hrají roli při určování výsledků vyhledávání. Majitelé webu s vysoce kvalitním a relevantním obsahem se velkého propadu ve vyhledávání Google bát nemusí, ani když nebudou mít stránky optimalizované pro mobily.
Počínání Google je pochopitelné, vzrůstající počet vyhledávacích dotazů uskutečněná přes mobilní telefony neustále roste nejen v USA, kde již v minulém roce počet vyhledávání z mobilních zařízení byl vyšší než počet vyhledávání ze stolních počítačů, ale všude ve světě, včetně Česka. Google je dominantním vyhledávačem a chce jím zůstat, a tak se snaží svým uživatelům přinést nejrelevantnější výsledky, které zároveň po prokliku na ně povedou na stránky, které jsou optimalizované tak, aby zákazník z nich měl co největší užitek.
Rychlost, přehlednost, přívětivost a logičnost stránek je to, co mobilní uživatel potřebuje. Proto tak Google tlačí na majitelé webů a e-shopů, aby buď optimalizovali své stávající stránky, případně vytvořili speciální mobilní weby nebo mobilní aplikace. Nakonec se do budoucna stejně takové optimalizaci nevyhne žádný majitel webu a zvláště e-shopu, pokud tedy nechtějí zůstat na druhé koleji.
Spoléhat se jen na cenově výhodné nabídky totiž nestačí. Mýtus, že Češi jdou jen po ceně už neplatí, minimálně pro on-line nakupování. Například podle průzkumu, který uskutečnilo Zboží.cz společně se společností Shoptet, je nízká cena až pátým faktorem, který zákazníci zohledňovali při rozhodování o nákupu zboží na e-shopu. Mnohem důležitějí pro on-line zákazníky je možnost rychle a jednoduše porovnat vybrané zboží, pohodlí nákupu, velký výběr a úspora času. Také výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) potvrdil, že cena už není zcela rohodujícím faktorem při nákupu na e-shopech. Stále více se zákazníci řídí pozitivní zkušeností či kladnými uživatelskými recenzemi.
Čím více budou Češi vybírat zboží nebo ho přímo nakupovat na e-shopech přes chytré telefony, tím více bude způsob zobrazování na chytrých telefonech ovlivňovat jejich pozitivní/negativní zkušenosti s nákupem.
Zdroj: webmasters.googleblog.com, m-journal.cz, marketingovenoviny.cz
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...