Firmy.cz mají nově dva typy firemních profilů – neplacený a placený

3 min čtení

Seznam.cz se pustil do výrazné obměny své služby Firmy.cz. Firemní profily teď mají neplacenou a placenou verzi, dojde ke sjednocení zobrazování živnostníků, podnikatelů či firem napříč službami Seznam.cz a testují se firemní upoutávky na domovské stránce Seznam.cz. Některé změny již nastaly, některé budou postupně nasazovány v příštích měsících.

firmy.cz - firemní profily

Seznam naplno vs. Seznam zdarma

Seznam.cz od 1. února zavádí dva typy firemních profilů – Seznam zdarma a Seznam naplno. Seznam zdarma je vlastně současný firemní zápis. Ti, kteří již tento zápis na Firmy.cz mají, ho teď budou moci přepnout na Seznam naplno.

S placeným profilem Seznam naplno živnostníci a firmy získají reprezentativní profil s upoutávkami ve vyhledávání Seznam.cz, přednostní pozice a zvýraznění na Firmy.cz a také na Mapy.cz. Dále na rozdíl od neplacené verze získají možnost zveřejňovat upoutávku na akční nabídky, profil bez odkazů na konkurenci, přesné statistiky návštěvnosti ze všech služeb Seznam.cz, kde se jejich profil zobrazí. Další výhody Seznam.cz slibuje nasadit v dalším průběhu úprav během března.

Upoutávka na firmu ve vyhledávání Seznamu.cz

Další změny byly provedeny v kategoriích. Pro firmy s profilem Seznam zdarma se od 1. února snížil počet kategorií, do kterých se mohou zařadit. Podle produktového manažera Firmy.cz Jiřího Vrby „Seznam.cz vychází touto změnou vstříc požadavku podnikatelů, firem i živnostníků, kteří na službě inzerují, a právem tak požadují vyšší výkon na úkor konkurence. Zároveň dojde u neinzerujících firem k omezení počtu kontaktů, což umožní častější automatizované ověření kontaktů a výrazně zkvalitní poskytované informace“.

Zobrazení firemního profilu na domovské stránce Seznam.cz

Seznam.cz také začal testovat doporučování konkrétní firmy v boxíku přímo na své domovské stránce. Týkat se to bude samozřejmě pouze firem využívající službu Seznam naplno. Postupně se bude zkoušet doporučování podle různých specifik od lokality, času, hledaných dotazů, přes počasí po aktuální trendy.

Úpravou projde i samotné zobrazování firemních profilů, tak aby bylo jednotné napříč všemi službami Seznam.cz. Jak Seznam.cz na svém blogu uvádí, cílem je propojit Firmy.cz se službami Mapy.cz a vyhledávání Seznam.cz, tak aby se mohly firemní profily stát jedním z hlavních míst, odkud budou firmám přicházet potenciální zákazníci.

Tento nový koncept služby Firmy.cz přinese výrazný rozdíl mezi inzerujícími a neinzerujícími firmami a živnostníky. Firmy sice stále můžou bezplatně využívat tento katalog firem, avšak musí počítat s tím, že budou výrazně znevýhodněni oproti těm platícím.

Zdroj: Seznam blog, Firmy.cz blog

Marketing
,
SEO
,
Zpět nahoru