FEO se vzdělává - Google Performance & Branding Summit

5 min čtení

Již podruhé se konala konference Google pod názvem Performance & Branding Summit.

Jde o konferenci pro online specialisty, která nabízí spoustu inspirace, zajímavých podnětů a tipů a seznamuje s nejnovějšími trendy ve světě Google.

Proto jsme neváhali a opět vyrazili získat nové vědomosti a při neformální afterpárty si vyměnit praktické zkušenosti s kolegy z oboru.

Letošní Performance & Branding Summit byl plný novinek, a také praktických zkušeností a optimalizačních tipů českých i zahraničních expertů na Google AdWords.

 

V prezentaci z dílny Google jsme se dozvěděli spoustu informací o novinkách spuštěných v posledních měsících.

Mezi přestavovanými novinkami byly např. nové Google nákupy u nichž je největším přínosem detailní filtrace prezentovaných produktů, porovnání s konkurencí a pozvolný přesun výsledků do předních pozic výsledků vyhledávání a zobrazení při vyhledávání na mobilu. Nyní je možné zaměřit se na konkrétní skupinu zboží (např. s dobrou marží, zboží ve výprodeji), u které lze pracovat s úpravou nabídky ceny za proklik, případně zaměřit se jen na některé kusy zboží. Důležitým aspektem je dobře nastavený a vyplněný feed.


Zdroj: prezentace Jan Bednář a Jindřich Benko "Co rok dal: nové formáty a funkce"

 

Další užitečnou novinkou je vylepšení původní metriky Konverze. Pod názvem "Odhadované konverze napříč zařízeními" dává tato metrika lepší představu o výkonu reklamních kampaní napříč různými zařizeními. Nová metrika kombinuje "tradiční konverze", které začaly a skončily na stejném zařízení s novou "odhadované konverze". K tomu slouží sledování konverzí ze všech zařízení, kde je klient přihlášen do Google účtu. Což vede k přesnějšímu cílení kampaní na konverze.


Zdroj: prezentace Jan Bednář a Jindřich Benko "Co rok dal: nové formáty a funkce"

 

Velký potenciál má nový typ reklamy, který je zatím pouze v beta testování – Gmail Sponsored Promotions – tedy reklamní sdělení nebo nabídky v Gmailu. Ve své podstatě něco jako direct mail. U této novinky je testován nový typ cílení - cílení na uživatele, místo doposud používaného cílení na Cookies, e-maily nebo umístění. V takovém případě lze cílit na věk, pohlaví, zájmy, zaměstnání, lokalitu, jazyk, domény, zařízení, prodkutové nákupy, ale také na klíčová slova. Po otestování této novinky vás budeme rádi informovat podrobněji o jejím využití.


Zdroj: prezentace Jan Bednář a Jindřich Benko "Co rok dal: nové formáty a funkce"

 

Za výjimečnou novinku lze také považovat Interkaktivní reklamu, u které se platí za Interakci (CPE).

(Při nabízení ceny za interakci (CPE) platí inzerent jen v případě, že uživatel s reklamou aktivně provede nějakou interakci. Inzerenti například platí na základě CPE za reklamy Lightbox (typ rozbalitelné reklamy, která umí expandovat do velmi značné velikosti). Majitelé stránek tedy generují příjmy z těchto reklam jen v případě, že se uživatel rozhodne provést s takovou reklamou nějakou interakci, například na ni na dvě sekundy umístí ukazatel, aby se rozbalila. Interaktivní reklama nabízí: MastHead, Video, nákupy, social.)

 

Představeny byly také zajímavé kreativní formáty napříč zařízeními. K této novince s vrátíme v některém z příštích článků, a představíme si jí podrobněji opět s výsledky testování.

 

Velkou pozornost vzbudilo další beta testování novinky pod názvem Rozšíření o výzvu. Jedná se o významné rozšíření omezeného prostoru AdWords inzerátu o další řádek. Podle Google má toto rozšíření vliv na zlepšení CTR až o 10%.

 

Poslední představenou novinkou byla Optimalizace cílení.

Optimalizace cílení je automatická optimalizace cílení v GDN (Google Display Network), která pomáhá navýšit objem při zachování kvality. Navýšení počtu kliků nebo počtu konverzí při zachování výsledků.

Využití:

Remarketing: rozšiřuje cílení na uživatele s podobnou pravděpodobností konverze. Určené primárně pro inzerenty, kteří využívají remarketing a chtějí navýšit počet konverzí za stejnou cenu            Kontext: rozšiřuje cílení o další umístění na základě sémantické relevance cílové stránky. Primárně pro kontextové kampaně bez měření konverzí.

Zdroj: prezentace Jan Bednář a Jindřich Benko "Co rok dal: nové formáty a funkce"
     
Zdroj: prezentace Jan Bednář a Jindřich Benko "Co rok dal: nové formáty a funkce"

 

 

Marketing
,
Zpět nahoru