Facebook ruší pravidlo maximum 20% textu v reklamách
Facebook sice ruší pravidlo maximum 20% textu, ale to neznamená, že teď bude zobrazování obrázků reklam bez pravidel. Pouze jedno pravidlo bylo nahrazeno jinými pravidly – více nejasnými.
Již od dubna se proslýchalo, že Facebook hodlá zrušit toto pravidlo. Dosud to testoval jen u některých inzerentů a až nyní se tato změna dotkne všech.
Pravidlo „20%“ dosud fungovalo tak, že pokud text zabíral více jak 20% plochy obrázku reklamy, Facebook takovou reklamu zamítnul. Podle nových pravidel, která se od 8.6. pomalu postupně zavádí po celém světě, již zamítnutí reklamy nehrozí, ALE … Ale čím více plochy reklamy bude reklamní text zabírat, tím menší šanci budete mít, že se tato reklama bude zobrazovat. Zjednodušeně řečeno, pokud budete mít v obrázku příliš textu, podle nových pravidel vám Facebook reklamu sice nezamítne, ale „jenom“ ji nebude zobrazovat. V čem je tedy rozdíl?
Rozdíl tady přece jen je. Už není striktně dána hranice 20%, což je na jednu stranu příjemné, ale na druhou stranu jsou teď nová pravidla méně jasná v tom, co bude stačit k bezproblémovému zobrazování a co naopak způsobí, že reklamu moc lidí neuvidí. K tomu má být nápomocný Nástroj pro kontrolu překrytí textem, který je již pro Českou republiku aktualizován pro nová pravidla. Jak ale ukázaly dosavadní testy tohoto nástroje v zahraničí, výsledky občas byly dost náhodné.
Co tedy nová pravidla přináší?
Přináší 4 kategorie, do kterých bude text v obrázku reklamy zařazen:
1. kategorie – Text obrázku: OK
- reklama neobsahuje žádný text nebo minimum textu
- reklama normálně poběží
2. kategorie - Text obrázku: Nízká
- reklama obsahuje málo textu
- účinnost reklamy může být slabší
3. kategorie – Text obrázku: Střední
- reklama obsahuje střední množství textu
- účinnost reklamy může být výrazně slabší
4. kategorie - Text obrázku: Vysoká
- reklama obsahuje hodně textu
- reklama možná nepoběží
Příklady překrytí textu v reklamách podle 4 kategorií:
Podle těchto kategorií budou upřednostňovány reklamy, které nebudou obsahovat buď vůbec žádný text nebo ho bude minimum. Čím více textu bude v reklamě, tím menší bude šance na její zobrazení.
Pro reklamy na produkty, kde se nedá vyhnout textu, budou existovat výjimky. Týká se to třeba obálek knih, snímků balení produktů nebo filmových plakátů. Zároveň je třeba si dát pozor na loga, vodoznaky nebo jakákoliv čísla. Tohle vše je totiž považováno za text.
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...