Dynamický remarketing aneb jak dostat z návštěvníka co nejvíce

5 min čtení

Google před pár týdny uvolnil pro širokou veřejnost nový nástroj v rámci svého nejrozšířenějšího reklamního systému Google AdWords. Jedná se o vylepšení již používaného nástroje Google AdWords Remarketing.

 

I když nekoupíš, stejně tě dostaneme

Jedná se o nástroj, díky kterému jste mohli „lákat“ návštěvníky vašich stránek zpět pomocí textové nebo bannerové reklamy na internetových stránkách zapojených do tzv. Sítě partnerských webů společnosti Google. Už tento systém byl velmi účinný, alespoň ze začátku. Jeho zásadní problém byl hlavně v „obecném“ cílení. Sami jste určitě zažili situaci, kdy jste navštívili webové stránky prodejce elektroniky a dívali se například na Myčky nádobí. Líbila se Vám například značky “MYČKA” model “XEP 8632”, ale k nákupu jste se neodhodlali. Nakonec jste eshop prodejce opustili a věnovali se něčemu jinému.
 

Nám neutečeš

A ejhle, při čtení novinek, zajímavého článku, návštěvě oblíbeného lifestyle webu nebo dokonce při sledování videa třeba na YouTube vás začal prodejce elektra „pronásledovat“ dotazy: „Stále hledáte myčku nádobí? Máme v akci MYČKA za 10.900 Kč“ nebo „Myčky nádobí máme skladem! Expresní dodání.“ případně „Máme pro Vás slevu na myčky nádobí! Kupte ještě dnes!“

Pokud Vás slogany přesvědčili, klikli jste a dostali se na výpis myček značky “MYČKA”, na konkrétní myčku v akci, případně na stránku se slevovým kódem. Poté jste zřejmě nakoupili, co vám prodejce nabízel.

 

Nová doba si žádá nové nástroje

Přišel mocný nástroj - dynamický remarketing! A v čem je dynamický remarketing tak nový? Hlavním rozdílem je, že návštěvníka „pronásleduje“ konkrétní produkt, který si prohlížel či jeho možné alternativy. Navíc jednodušeji a s cenou konkrétního výrobku. Pokud jej banner přesvědčí, aby se vrátil, dostane se na ten produkt, který ho zajímal! Tedy eliminujete možnost jej opět ztratit výpisem zboží v kategorii produktů.

 

Smlouva s ďáblem něco stojí

Ani u dynamického remarketingu není vše jen tak snadné jak se na první pohled může zdát. Pro správné fungování je potřeba splnit několik podmínek. Hned první, co Vás může odradit, je „aktivace“ Google Nákupů. Ačkoliv je tento projekt Google již slušným “školákem” (u nás jsou Google Nákupy spuštěny cca od poloviny roku 2011) mají velký problém se zpracováním XML Feedu - resp. je dosti složité XML feed nastavit tak, aby s ním Google nákupy neměly problémy. Pokud tento boj vyhrajete, tak již tento první úspěšný krok přináší ovoce v podobě “srovnávače zboží” od Google - tedy samotné Google nákupy generují také zákazníky. Druhá meta je také vykoupena potem a krví, v Google AdWords je potřeba vygenerovat označovací “tagy”, které je potřeba zapracovat do webových stránek dle pokynů. Hlavní problémy nastávají v případě doplnění proměnných, které říkají informace o zboží.

 

Získání dušiček

Pokud se Vám podaří předchozí kroky úspěšně zvládnout bez ztráty kytičky, zasloužená odměna je již na dohled. Než Vám začne dynamický remarketing fungovat, je potřeba nasbírat dušičky. K tomu potřebujete mít alespoň nějakou návštěvnost webových stránek. Každý z uživatelů, který přijde k Vám na webové stránky, dostane “nálepku” označení toho, co vlastně dělal. Zda pouze přišel na web, prohlížel si zboží, vložil jej do košíku nebo dokonce nakoupil. Na tyto skupiny potom můžete začít cílit své dynamické (automatické) reklamy.

Vytvoření reklamy je potom již otázkou pár minut - se vším Vám Google AdWords pomůže. Při tvorbě máte možnost vybrat z platby za proklik nebo z platby za tisíc zobrazení. Máte na výběr také z několika šablon bannerů i jednotlivých rozměrů.

Cílení můžete také omezit i podle témat či demografických specifik.
 

Zasloužené ovoce

Máte již vytvořeny reklamy, seznamy “dušiček” se plní, reklamy se začínají zobrazovat. Nyní již zbývá sledovat a vyhodnocovat úspěšnost vašeho počínání. Pokud jste vše provedli pečlivě a máte na koho cílit, zasloužené ovoce se brzy dostaví.
 


Podle nedávno zveřejněné studie společnosti Adroit Digital a Toluna je remarketingová reklama vnímána zákazníky pozitivně.

 

Nemáte ještě svoji reklamní kampaň? Nejvyšší čas se do ní pustit!

 
 
Marketing
,
Zpět nahoru