Dynamické reklamy na Facebooku mají nový formát a nyní jsou dostupné i na Instagramu

5 min čtení

Dynamické produktové reklamy fungují úspěšně na Facebooku již více než rok. Nyní přichází nový formát retargetingových reklam určený pro oblast cestovního ruchu – Dynamic Ads for Travel. Zároveň dynamické reklamy lze teď nově využívat také na Instagramu.

S novým formátem dynamických reklam přichází i změna v oficiálním názvu těchto reklam, aby lépe reflektovaly specifická zaměření. A tak z bývalého označení „Dynamické produktové reklamy (Dynamic Product Ads)“ nyní máme „Dynamické reklamy“ (Dynamic Ads). Tato drobná v názvu naznačuje, že se můžeme dočkat dalších takto speciálně zaměřených reklam.

dynamic ads for travel - ukázka

Co jsou vlastně dynamické reklamy?

Dynamické reklamy Vám umožní na Facebooku vytvářet relevantní a vhodně načasované reklamy na základě produktů, které lidé navštívili na vašem webu nebo ve vaší aplikaci. Tyto reklamy jsou nejlepší pro firmy, které mají obsáhlé katalogy produktů, a které pro své zákazníky chtějí vytvářet personalizované reklamy. Výhodou u těchto reklam je, že nemusíte pro každý produkt vytvářet samostatnou reklamu, Facebook je vytvoří a přizpůsobí jednotlivým zákazníkům sám. Podmínkou ale je vytvoření katalogu produktů na základě produktového feedu.

Dynamic Ads for Travel

Vznik „dynamických reklam pro cestování“ (Dynamic Ads for Travel – DAT) souvisí se stále větším počtem lidí, kteří na mobilu vyhledávají možnosti cestování. Například v USA tak letos hodlá udělat 73 % uživatelů. DAT jsou určeny pro všechny, kteří nabízejí ubytování. Umožňují dynamicky nabízet aktuální informace (např. dostupnost a cenu ubytování) nejen na základě zájmu, ale i na základě konkrétního místa a času uživatele.

Například pokud si uživatel prohlížel hotely v určité destinaci, inzerent mu může ukázat nabídku podobných hotelů právě pro tuto destinaci. Jiným příkladem může být zobrazení relevantní nabídky inzerenta pro uživatele, který si zakoupil let přes jejich stránky nebo jejich mobilní aplikaci.

DAT jsou v současnosti v testovacím režimu s několika velkými inzerenty (např. Marriott nebo Trivago) a běží pouze na Facebooku. V blízké budoucnosti je však plánováno spuštění i na Instagramu.

Dynamické reklamy pro Instagram

Facebook čím dál více přibližuje obchodní model Instagramu k obrazu svému, což není nic překvapivého. Nakonec pro marketéry je výhoda, když můžou pro dvě sociální sítě využívat stejné nástroje. Nyní se k těmto nástrojům přidává možnost retargetingu a využívaní dynamických reklam i na Instagramu.

reklama na instragamu

Mnoho inzerentů již používá Instagram k propagaci svých výrobků a možnost používat dynamické reklamy je pro ně další možností jak zlepšit svou propagaci. Ukazuje se také, že velice efektivní může být propagace na obou sociálních sítích zároveň. V loňském roce celosvětově většina z Top inzerentů Facebooku zároveň aktivně využívala i Instagram.

Další vylepšení instagramových reklam

V oblasti reklam na Instagramu to není v poslední době jediná novinka nebo vylepšení. Jsou to často drobnosti, jako je například mírná úprava vzhledu obrazovky, která se objeví po kliknutí na reklamu. K dřívější nabídce přesměrování na webové stránky nebo návštěvy obchodu s aplikacemi, nyní přibyl také název facebookovské stránky a cílové URL adresy, kterou si inzerent vybere při nastavování.

Instagram také hodlá od poloviny května umožnit přidávání videa do karuselových reklam (reklamy v rotujícím formátu). To stejné funguje na Facebooku už delší dobu. Do jednoho sponzorovaného příspěvku lze přidat více videí o maximální délce 60 vteřin. Video karuselová reklama na Instagramu bude fungovat na základě CPM (cena za tisíc impresí) a umožní kombinovat video s obrázky.

Zatím v testovacím režimu jsou tři nové doplňky, které firmám pomohou lépe využívat své profily na Instagramu. Prvním doplňkem je kontaktní tlačítko umístěné v horní části profilu, které pomůže uživateli se spojit s danou firmou. Druhým doplňkem je proklikávací tag s určením místa, který zobrazí mapu a na ní místo, kde lze firmu najít. Posledním doplňkem jsou kategorie, kterými může firma specifikovat svou oblast podnikání.

I v tomto případě rozšíření možností reklamy na ryze mobilní sociální síťi Instagram souvisí se změnou chování uživatelů internetu a přesunem jejich aktivit na mobilní zařízení. A inzerenti je věrně následují.

Zdroje: Instagram, Facebook, neewsfeed.cz

Zpět nahoru