Blízká budoucnost na Skliku: dynamický retargeting a Produktové inzeráty na TOP pozicích

3 min čtení
Bc. Lukáš Pevný
Bc. Lukáš Pevný PPC specialista

Seznam připravuje pár zajímavých novinek, kterými se snaží vyrovnat Googlu. Inspirace Googlem je očividná, a tak se v blízké budoucnosti můžeme na Skliku dočkat dynamického retargetingu a Produktových inzerátů na TOP pozicích ve vyhledávání Seznamu.

sklik.cz

Seznam se včera pochlubil kompletní výměnou databázové technologie a výrazným posílením hardware. To má příznivý vliv hlavně na zpracování obrovského množství retargetingových dat. Díky tomu se teď zobrazují mnohem rychleji inzeráty zacílené na retargetingová publika. Jak Seznam uvádí, dříve byla díky obrovskému zájmu inzerentů o tento typ cílení prodleva mezi návštěvou webu a zobrazením inzerce v řádu hodin. Nyní vše probíhá do několika minut.

Seznam neposílil databázové technologie jen proto, aby zrychlil retargetingové reklamy. Tím hlavním cílem bylo připravit půdu pro spuštění dynamického retargetingu. Podle blogu Skliku si již zanedlouho budou moct inzerenti dynamický retargeting vyzkoušet.

Další novinku již Seznam testuje. Jde o zobrazování Produktových inzerátů na TOP pozicích ve vyhledávání Seznamu.cz. Normálně se Produktové inzeráty zobrazují vpravo nahoře vedle TOP pozic Skliku. Lze se setkat s variantou 3 až 6 nabídek na jedné stránce. Nově se teď testuje varianta s maximálně 5 nabídkami produktových inzerátů, které se zobrazují nad všemi výsledky vyhledávání včetně textových reklam. Tedy to stejné, co už funguje delší dobu ve vyhledávání Googlu.

Standardní zobrazení Produktových inzerátů ve vyhledávání Seznamu.cz:

standardní zobrazení produktových inzerátů

Testované zobrazení Produktových inzerátů na TOP pozicích ve vyhledávání Seznamu.cz:

testované zobrazení produktových inzerátů

 

V souvislosti se záměrem Googlu po 15 letech výrazně změnit formát textových reklam, které se zobrazují ve vyhledávání, probleskla zpráva, že Sklik na to zareaguje stejnou úpravou svých textových reklam. To dává celkem logiku v situaci, kdy nyní oba reklamní systémy používají stejný formát textových reklam a díky tomu se nemusejí vytvářet nadvakrát. Naopak textové reklamy vytvořené pro AdWords se běžně exportují do Skliku. Nakonec i hlasy z Skliku zní v tom smyslu, že by nedávalo smysl PPCčkářům komplikovat život tím, že by museli vytvářet reklamní texty nadvakrát.  

Zdroj: Blog Sklik.cz, PPC novinky.cz

 

Marketing
,
Zpět nahoru
Bc. Lukáš Pevný