6 novinek na Facebooku. Na co se můžeme brzy těšit?
Sociální sítě nikdy nespí a Facebook s aktualizacemi přichází takřka denně. Někdy jde jen o drobnosti nebo o změny v nastavení reklamy. V poslední době ale oznámil i hodně novinek, které jsou určeny pro běžné uživatele. Právě na ty se podíváme.
1) Facebook začne testovat skrytí lajků u příspěvků
V dubnu se tato novinka začala testovat v USA a Kanadě na Instagramu, teď se testování rozšířilo do více zemí včetně Evropy a v blízké budoucnosti má být skrytí lajků testováno i u příspěvků na Facebooku. U příspěvku potom uvidíte místo celkového počtu reakcí jen přehled s poznámkou “...a další”. Konkrétní počet reakcí a seznam lidí uvidí jen autor příspěvku. Co by mělo být cílem? Vytvořit méně konkurenční prostředí a přimět uživatele, aby se více zaměřili na obsah než sbírání srdíček.
2) Facebook přidává stránkám a skupinám fanouškovské odznaky
Odznaky se zobrazují u jména jako malý obrázek s poznámkou. Fanoušci mohou získat označení například “Přední fanoušek”, “Nový fanoušek” nebo “Vycházející hvězda”. Velmi aktivní fanoušci mohou získat až 2 odznaky. Cílem je podpořit zapojení fanoušků a zvýšení engagementu. Zároveň správci stránek a skupin můžou segmentovat publika na základě těchto odznaků a cílit příspěvky konkrétně na ně.
3) Facebook dating

Minulý týden Facebook spustil vlastní seznamku Facebook dating. Služba je momentálně dostupná v USA a do konce roku by měla být představena v dalších 18 zemích. Do Evropy se má služba dostat v první polovině příštího roku.
Facebook se chtěl vyhnout “swipovacímu” principu, kterou využívá konkurence. Místo toho se uživatelé budou moci oslovit přímo klasickým komentářem nebo odesláním lajku. FB dating bude součástí hlavní FB aplikace, s tím, že si uživatelé budou vytvářet samostatné profily. Uživatelé k sobě doporučí algoritmus na základě informací a společných zájmů z FB profilů.
4) Nový layout Facebook na desktopu
Nový layout se u některých profilů začal objevovat už od května, ale zobrazovat se uživatelům začal až teď. Postupně by se měl přeměnit u každého uživatele. Nový layout působí čistěji, přehledněji a jasněji. Co na něj říkáte?
5) Instagram testuje funkci povolení zpráv pouze od lidí, které sám uživatel sleduje. Tzn. pokud nějaký influencer má desetitisíce sledujících a sám sleduje jen 500 lidí, tak právě jen těchto 500 mu bude moci napsat zprávu. Cíl? Předcházení nežádoucím zprávám a spamu.
6) IG začíná vyvíjet novou aplikaci Threads
V Threads bude možné zasílat zprávy, sdílet polohu, videa, fotografie nebo stav baterie a neměly by chybět ani kreativní funkce z Instagramu. Hlavním cílem aplikace je budování lepšího spojení mezi menšími uzavřenými skupinami. Výhodou aplikace Thread by mělo být automatické sdílení, ke kterému se budou moci uživatelé přihlásit a dostávat pravidelné aktualizace o stavu daného uživatele v reálném čase.
Thread by mělo být takovou upgradovanou variantou direct message. Testování zatím probíhá interně a není žádné info, v jakém časovém horizontu by mohlo dojít ke spuštění aplikace.

Využívá Vaše značka potenciál sociálních sítí?
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...