Velká překážka pro e-mail marketing – to je nová funkce Seznamu

5 min čtení

V únoru tohoto roku spustil po několikaměsíčním testování Seznam funkci, která by měla pomoci třídit doručenou poštu ve schránce. Složka, do kterou filtruje přebytečné zprávy se jmenuje „Hromadné“ a Google už nějaký ten pátek má na Gmail podobnou funkci. Seznam přichází s tímto „vylepšovákem“ až nyní. Vize je jasná – eliminovat přebytečnou a nežádanou poštu mimo složku Doručené. 

Uživatelům Seznamu do e-mailových schránek denně míří přes 80 milionů zpráv, z toho téměř 80 % z nich má povahu obchodního sdělení a 10 % nesplňuje podmínky etického kodexu a míří rovnou do spamu. „Často se tak stává, že se lidé mezi jednotlivými zprávami špatně orientují a v záplavě nejrůznějších nabídek jednoduše přehlédnou důležitý e-mail. Díky složce Hromadné budou mít nově všechny tyto newslettery na jednom místě a nic důležitého jim už neunikne,“ říká David Finger, produktový manažer Seznam.cz Email.

Jak k tomu přijdou ale obchodníci, kteří zasílají svým zákazníkům automatické transakční e-maily například pro potvrzení objednávky, pokyn k platbě apod.? Mají se bát? Seznam jasně tvrdí, že se lidé ani obchodníci bát nemusí a do složky Hromadné budou filtrovány pouze newslettery s charakterem obchodního sdělení. Rovněž také upozorňuje všechny uživatele, že je na nich, zda novou službu využijí či nikoliv. Funkce se dá totiž bez problému vypnout. Bohužel to Seznam zveřejnil pouze na svém blogu a neupozornil na to všechny uživatele hromadně, tudíž vznikají nejrůznější rozhořčení a spekulace.

Složku Hromadné najdou uživatelé v levé liště hned u složky Archiv. Dá se s ní pracovat stejně jako s ostatními složkami.

A přísnější podmínky pokračují...

Seznam rovněž zpřísňuje antispamovou politiku pro hromadné zprávy. Od 1. dubna 2015 by k nim měl propustit ještě méně nevyžádaných zpráv. Odesílatelé hromadné pošty se budou totiž muset prokázat platným digitálním podpisem DKIM. DKIM funguje na principu spojení e-mailové adresy s konkrétní doménou. V hlavičce zprávy vzniká nový řádek s podpisem, podle kterého server ověří, že zpráva skutečně přišla ze zadané domény. „Platný DKIM se tak stane nutnou, nikoliv však postačující, podmínkou k úspěšnému doručení hromadné pošty zasílané do schránek Seznam.cz. Na zprávy s platným digitálním podpisem budou samozřejmě aplikovány další mechanismy antispamové kontroly tak jako doposud,“ popisuje David Finger, produktový manažer Seznam.cz Email. 

A jaký na to mají názor samotní uživatelé? Vybrali jsme náhodně pár názorů z diskuze na Seznamblog.cz a Smartemailing.cz, udělejte si názor sami.

Michal Storkan: "Určitě nejsem jediný, koho zajímá, dle jakých pravidel jsou e-maily zařazovány do složky "Hromadné"? Protože efektivita všech e-mailingových kampaní klesla téměř na polovinu :("

Garry: "Já si tedy myslím, že Gmail má něco podobného, ale o dva levely kvalitnější. Gmail je schopný poznat, jaké maily mě zajímají a jaké ne. Já třeba dostávám každý den angličtinu do mailu od Landigo - no a chodí to pořád do Hromadné. Takže to vždycky přehlídnu, protože tam je jinak tuna víte čeho. No a dnes mi dvě Viagry přišly do hlavní pošty, tak nevím."

Karel Theodor Borovička: "Zajímalo by mě, jestli toto opatření vychází z průzkumu mezi uživateli. Když něco podobného zavedl Gmail, tak jediný dopad bylo procházení 3 inboxů místo jednoho... efekt tedy spíše záporný."

Zuzana Horká: "Myslím, že spousta lidí si už zvykla na pravidelné e-maily především různých "Slevomatů", Tesca a pochopitelně i na ty, které je něco učí, případně jim poskytuje užitečné informace. Tak že když ne hned, tak časem začnou třídění vypínat, případně jako já sledovat i kolonku HROMADNÉ. Bude sice složitější dostat k určité skupině lidí informace, ale určitě to nebude nemožné. Konec konců, dnes už automatické posílání e-mailů užívají všechny velké a spousta malých firem včetně Alzy a podobně a ty určitě vyvinou nějakou aktivitu k tomu, aby Seznam přehodnotil svůj postoj."

Klienti Foreveryone mohou být však v klidu - ochranu pomocí DKIM používáme již delší dobu. Stejně tak jsme schopni podat odbornou konzultaci v oblasti e-mail marketingu a spravovat newsletterovou kampaň vaší společnosti. 

Marketing
,
Zpět nahoru