Soutěže na Facebooku – jak na ně? - díl II
Minulý týden jsme se bavili o tom, jak správně připravit a zrealizovat soutěž na Facebooku. Nyní si připomeneme formální podmínky pro pořadatele a možná úskalí, se kterými se můžeme potkat. Proto doporučujeme věnovat pozornost i jim. Facebook je mnohdy nekompromisní a nedodržení podmínek a špatné nakládání s firemní stránkou může penalizovat až nevratným smazáním účtu.
Dříve bylo možné pořádat soutěž jen pomocí třetích stran, tzn. že mohla být pouze v záložce Facebookové stránky. Rovněž nebylo možné využívat jakýkoliv prvek Facebooku k podpoře daného příspěvku - tzn. like, komentář nebo sdílení pro soutěžní systém (hlasování) na uživatelské timeline. V roce 2013 však byly tyto striktní podmínky upraveny a Facebook tak zrušil některá nesmyslná omezení a otevřel tak možnosti i menším firmám.
Co je stále zakázáno?
1. Označovaní uživatelů na fotkách
Je zakázáno požadovat po uživatelích, aby se označili na fotce, na které nejsou vyfoceni.
2. Kontaktování výherce na Facebooku
Není možné výherce soutěže kontaktovat prostřednictvím zpráv na Facebooku, ať už z osobního, nebo firemního profilu.
3. Sdílení příspěvků
Rovněž by uživatelé neměli být vázáni podmínkou sdílení soutěže na jejich osobní zdi.
4. Vkládání příspěvků
Je zakázáno chtít po uživateli vložit příspěvek na jeho timeline, obrázek do jeho úvodní fotky, nebo na zeď jeho přátel.
Co je již povoleno?
1. Like nebo komentář
V rámci podmínek účasti již můžete stanovit podmínku, že uživatelé musí dát like nebo okomentovat příspěvek stránky.
2. Vkládání příspěvků na zeď
Můžete požadovat po uživatelích, aby vložili soutěžní příspěvek na zeď firemní stránky.
3. Hlasování pomocí likes
Lidé mohou hlasovat formou like. Tato forma hlasování se nejvíce využívá u fotosoutěží, kdy vyhrávají fotky s nejvyšším počtem likes.
4. Přijímání zpráv od uživatelů pro zařazení do soutěže
Můžete rovněž požádat o zaslání specifických údajů ve zprávě, což je pro vás výhodou.
5. Vyhlášení výherců na zdi
Facebook již nezakazuje tvorbu příspěvku, který bude obsahovat jména výherců. Tento způsob je v dnešní době hojně využíván.
6. Soutěž i na timeline
Soutěže mohou nyní probíhat i přímo na firemních stránkách.
7. Facebook aplikace
Stále platí možnost pořádat soutěže přes Facebook aplikace (aplikace třetích stran). Záložkám můžete vytvořit vlastní názvy, ikonky a je zde prostor pro libovolný obsah.
Co musí tedy taková soutěž obsahovat?
- Oficiální pravidla
- Podmínky nabídky a požadavky pro splnění podmínek (např. omezení týkající se věku a trvalého bydliště)
- Dodržování příslušných pravidel a nařízení pro propagační akce a všechny nabízené ceny (např. registrace a získání nezbytných regulačních povolení)
- Prohlášení o kompletním osvobození společnosti Facebook od závazků každým účastníkem.
- Prohlášení, že propagační akce není žádným způsobem sponzorována, podporována ani spravována společností Facebook a nijak s ní nesouvisí.
Na co ještě nezapomenout?
V příspěvku soutěže musí být jasně uvedeno, že Facebook není žádným způsobem spojen s pořádáním a organizací soutěže a veškerá rizika tedy nese organizátor. Tak a teď už bylo opravdu vše podstatné řečeno. Teď už to záleží pouze na vás, jak se svým Facebook profilem naložíte.
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...